ØDELAGTE JULETRADISJONER

Dere har sikkert fått med dere, hysteriet om julekalendrene. Hvem julekalender som skal sendes på NRK i år, og hvem vil seerne faktisk vil ha.. For dere som ikke veit det, startet det hele i en facebook- gruppe hvor alle ble oppfordret til å like og kommentere innlegget til en jente på veggen til NRK, slik at de kunne se hvilken julekalender vi seerne vil se. I er planen til NRK å sende julekongen, fremfor jul i blåfjell og våres gode gamle julekalendrene som NRK mener er udatert og gått ut på dato. Det er sendt flere mail og skrevet tekster til NRK om at vi vil ha våres gode julekalender på tv og hysteriet bare fortsetter.

Selv ser jeg ikke på barne-tv overhode, men julekalenderne, de må jeg følge på med! Og jeg støtter det fullt og helt. Jeg vil også ha tilbake de julekalenderne som ga meg juleglede, julefølelse og som nå gir meg minner fra tradisjonene som nå er på vei mot vasken. Jeg skjønner man vil oppdatere barne-tv, men hvorfor kan de ikke tenke på hva seerne vil se på? Vi er mange som vil bevare slik det var da vi var små, vi vil vise det til generasjonen etter oss og la tradisjonen bli. Det blir akkurat som vi skulle ha bytta ut ribba med spagetti og kjøttdeig i stede?!


Les saken her

 

 

– Ann Helen

1 kommentar
    1. De har omsider gitt etter for presset og sender derfor Jul i skomakergata som julekalender i år ! 😀 gleder meg som en liten unge over dette, for da skal jeg virkelig følge med på den i år.
      Men samtidig savner jeg å se amalies jul på tv jeg da 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg