HVA MED DE ANDRE LANDENE?

På fredag skjedde det fæle ting i Paris, og vi alle sammen er berørte av tragedien. Det er fælt å se hvor grusomme folk kan være. Ord blir fattige i en slik situasjon, man veit ikke helt hva man skal si når noe så forferdelig skjer. Folk som gjør slikt eier virkelig ikke sannvittighet. Alle har startet trenden med å endre sitt profilbilde på facebook med filter av Frankrike, for å vise at man støtter dem. Selv har jeg ikke byttet profilbilde med dette filteret, og jeg har heller ingen planer om å gjøre det. Mulig du syns jeg er egoistisk nå, men hva med de andre menneskene i verden som har det fælt? De som dør av sult og fattigdom hver dag, de landene det er krig i og det ikke blir gitt like mye oppmerksomhet til. Jeg har fått tak i et filter med flere av verdens flagg på og etter hvert skal jeg helt klart bruke det som profilbilde. Jeg syns det er flott at dere viser medfølelse til Paris og det som har skjedd der med å ha det filteret som profilbilde, og jeg hetser ingen for det. Ja jeg også føler med Paris og den grusomme tragedien, men jeg føler også med alle de andre her i verden som har det fælt! Mine tanker går til alle som er blitt og blir behandlet urettferdig og deres pårørende♥ 


 

 

– Ann Helen

3 kommentarer
    1. Det er helt greit av deg å mene dette, men for meg så valgte jeg å vise min støtte til Paris, fordi det er forskjell på terror og terrorKRIG. Krigen i Midtøsten har pågått i mange mange hundre år, og i så fall må vi alltid ha et flagg på profilen vår.
      Det er flott av deg å sette fokus på andre land, men jeg syns ikke vi som valgte kun det franske flagget skal ha tyn for det. Det handler også om hva media velger å sette i lyset. Jeg følger ikke med på nyhetskanalen verden over, og da må også norske medier ta ansvar for å opplyse oss om andre fæle handlinger som skjer verden rundt.

    2. Hvis du Tone hadde sett nyheter hadde du fått med deg at Libanon har vært et ganske fredelig land i over 10 år nå og det var den samme gruppen som utførte selvmordangrep i Beirut på torsdag som gjorde det i Paris på fredag. Dette er det diskusjonen i sosiale medier har gått i, hvorfor fikk Paris mer oppmerksomhet enn Beirut når begge handlingene er grufulle og uskyldige blir drept.
      Ikkje bare kategoriser Midt-Østen som et område hvor det bare er krig og det har det jo vært i mange hundre år….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg