HALLOWEEN

I dag er lykkedagen til de fleste barn. Med hver sin halloween bøtte eller pose går de utkledd som skumle prinsesser og monstere rundt på dørene og sier: “Knask eller knep”. Men hvem blir de møtt av? Enten hyggelige mennesker som forteller hvor flotte og skumle dem er, og syns det er fint at dem har kledd seg ut. Ellers blir de møtt av tidenes grinebitere som på en uhyggelig måte ber dem om å forsvinne.

Når jeg var liten elsket jeg Halloween selv, men ble ofte skremt av de eldre ungene i gatene eller av voksne når jeg gikk på dørene til folk. Så klart ble jeg redd, jeg var jo liten tross alt. Så kjære grinebitere: Ønsker du ikke å få maset på døra av barn på Halloween slukk lyset, og gjør du ikke det kan du forvente folk på døra. Er så klart ikke alle barn som følger regelen om at når lyset er slukket ønsker man ikke besøk. Men uansett om det kommer noen barn på døra, og du ikke har lyst til å gi godteri til dem, så si ifra med et smil. De søte små barna som har brukt lang til på å kle seg ut med kostyme og sminke, fortjener hvertfall en liten fin kommentar fra deg. “Hva har dere kledd dere ut som?”, “Så fint dere har kledd dere ut” eller “oi, dere var skumle”. Det er alltid stas å få kommentar på utkledningen sin.

Jeg har gjort klar poser med godteri og det er allerede kommet flere utkledd som monstre, skumle prinsesser, Spider-Man og mange forskjellige andre kostymer.

 

 

– Ann Helen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg