KROPPSPRESSET GÅR BEGGE VEIER

De siste dagene har jeg fylt bloggen opp med innlegg om kroppspress. Jeg er kjempeglad for tilbake meldinger, jeg setter stor pris på det!

Dette med kroppspress går som sagt begge veier, både for oss menn og kvinner. Mange føler nok at jeg har lagt mye fokus med oss kvinner, og det er kanskje ikke så rart når jeg er jente selv? Men hvor mange gutter og menn går ikke rundt med dårlig selvtillit?! De føler seg ikke bra nok for andre, føler andre gir stygge og ubehagelige blikk, snakker stygt og baksnakker. Det finnes også disse mannfolkene som føler seg for tynne, og prøver hardt å gå opp i vekt uten å lykke.

Presset blant gutter og jenter gjelder altså begge veier, og jeg vil si presset er like stort om du er tykk eller tynn. Ingen blir satt mer i fokus enn andre, det er like fælt om du har for få kilo på kroppen eller for mange. Og det er like sårende å få kommentarer på begge deler. Jeg får ofte kommentarer på at det er bedre å ha litt ekstra på kroppen, og at gutter syns det er ekstra attraktivt på oss jenter. Jeg syns dette blir feil å si. Det er opp til hver og en, hvordan type mennesker man liker. Men en ting er sikkert, alle mennesker er like mye verdt uansett hvordan man ser ut.

Det er fælt at andre skal dømme enten man er tykk eller tynn. Jeg mener det er feil at det skal være sånn. Jeg syns alle skal få være fornøyde med seg selv, og faktisk få skryte litt av seg. Drit i Janteloven, skryt litt av deg selv og vær deg selv akkurat som du er!


//


//

 

 

 

– Ann Helen

1 kommentar
    1. Åh, skal definitivt gå og lese det du har skrevet tidligere, for du har så rett. Skulle ønske vi klarte å se personlighetene våre istedet for kroppen, som igrunn er mindre viktig..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg