JEG ER I NETTAVISEN

Jeg er overveldet, det er fantastisk å se hvilken respons jeg får, på det jeg skriver. Mens jeg var på jobb i dag, ble jeg ringt av min kjære søster som kom med gladelig nyheter. Jeg var kommet i nettavisen. Det er helt utrolig! Jeg veit det ikke er første gangen jeg har fått denne oppmerksomheten, men det føles like bra hver gang.


Dere kan lese det HER

Dagen har bestått av masse positive og negative kommentarer. Jeg har sagt det før, men sier det igjen. Enkelte har nødt til å lese innlegget før de kommenterer. Jeg har aldri oppfordret til overvekt, dette er kommentarer jeg har fått av andre. Mange blir provoserte og jeg skjønner det, alle har forskjellige meninger. Uansett om man er tykk eller tynn, er det alltid noen som har noe å klage på, og det er like sårende å få høre begge ordene. Hadde jeg vært tynn, hadde kommentarene på at jeg hadde lagt opp til spiseforstyrrelser kommet, men nå som jeg ser ut som jeg gjør, mener enkelte at jeg legger opp til overvekt.

Jeg syns man skal få være fornøyd med sin egen kropp sånn som man er, og er man ikke det skal man gjerne få forandre på det. Men dette må gjøres fordi man selv vil, ikke fordi andre ønsker det. Noen mener det blir for dumt å skrive om dette om kropp og kroppspress. Vel.. jeg skjønner ikke helt greia. Hver dag går det elever og voksne rundt med dårlig selvtillit, både kvinner og menn, som føler andre har stygge blikk på seg og snakker stygt. Hvorfor ingen har skrevet masse om dette for flere år siden, skjønner jeg ikke. Det er svært få som har skrevet om dette, og jeg er en av dem. Jeg ønsker å hjelpe, jeg ønsker å gjøre en forskjell.

Enten du er tykk eller tynn, samma det. Det er innsiden som teller, og hvis man ikke er bra nok for andre så er det bare å kvitte seg med disse menneskene. Man skal aldri måtte forandre seg for at andre skal like seg. Samme om man er tykk eller tynn, store pupper eller små pupper, stor rumpe eller liten rumpe, store lår eller små lår, høy eller lav, blondine eller brunette, kort hår eller langt hår, om man bruker sminke eller ikke, har piercing eller tatoveringer, så vil det alltid være noen som klager. Det vil alltid være noen som er misfornøyd med deg dessverre, og det er dette jeg vil ha en slutt på. Jeg veit jeg ikke får løst disse verdensproblemene dessverre, men jeg skulle ønske. Hadde jeg kunnet det, ville jeg ikke løst bare dette med kroppspress, men MYE annet. Hvorfor kan ikke alle bare bli likt slik man er? Hvorfor kan ikke alle være venner? Det er ikke noe rart det blir krig i verden..

 

 

– Ann Helen

4 kommentarer
    1. Greit at du føler det er viktig, men måten du legger så og si bare vekt på jenter når det kommer til kroppspress blir feil! Det er mye kroppspress for gutter også! Husk det

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg