HADDE JEG VÆRT TYNN, HADDE INGEN SAGT NOE

Etter gårsdagens innlegg fikk jeg mye positiv, men også en del negativ oppmerksomhet. Og som jeg skrev i går, er jeg alltid forberedt på negative kommentarer. Jeg må gjøre dere oppmerksom på at det er ikke bare her jeg får kommentarer men også på ulike sosiale medier.

Jeg skjønner mange blir provoserte av en slik overskrift, men dessverre er det veldig mange som misforstår. Mange kommenterer, før de engang leser innlegget. Jeg som alle andre blir veldig frustrert og sint av slike kommentarer, men vi må også være forberedt på det som blogger. Noen tåler meg enn andre når det gjelder sånne kommentarer, og uheldigvis har jeg fått en del av disse kommentarene fra før av, så jeg bryr meg svært lite.

Hele livet har jeg fått kommentarer, fordi jeg har noen kilo for mye på kroppen. Men det er ikke deres problem, det er min business og ikke deres. Det er trossalt min kropp, og jeg skal leve i den. Jeg ønsker at alle skal være fornøyd med deg selv uansett størrelse, og er man ikke det skal man gjerne få gjøre en forskjell. Men bare fordi at man selv ønsker det, ikke fordi andre mener at du skal det.

Så lenge man har en sunn kropp og livsstil, så er det, det viktigste. Jeg har aldri skrevet noe om vekta mi, hva jeg spiser, hvor aktiv jeg er eller ikke og ellers noe annet om min livsstil. Det at folk kan komme å si at jeg er overvekt på grunn av et bilde jeg legger ut blir bare feil. Hvordan kan dere vite at alt er bare fett? Mener dere at jeg ikke  eier en eneste muskel? Eller hva med bryster, ja de er fett, men veier de ingenting? 

Om jeg hadde vært tynn, da hadde ingen sagt noe!! Uansett hvordan vi ser ut, så er det feil. Det vil alltid være noen som ikke liker deg for den man er, men skal ikke måtte forandre seg for at andre skal godta seg for den man er! Kropp er et sårt tema, og jeg tar dette kun opp fordi jeg syns alle skal få være fornøyd med seg selv sånn som man er. Ingen skal behøve å skamme seg over sin egen kropp enten man har noen kilo for mye eller for lite på kroppen! Jeg må også si at jeg ønsker ikke å oppfordre til spiseforstyrrelser eller overvekt, behold den vanlig normale livsstilen og vær fornøyd med deg selv sånn som du er!

 

 

 

– Ann Helen

28 kommentarer
    1. Du er så fin!
      Fatter hva du snakker om, føler det samme og har vært i samme situasjon hele livet mitt! Stå på du er ett forbilde og du er så modig!

    2. Jeg er ikke helt sikker på hva du mener med at om du hadde vært tynn så hadde ingen sagt noe. Men om du mener at tynne folk ikke får hate for vekt og bilder osv, så er det feil. Om en som har bra kropp viser frem kroppen sin, så blir hun/han kalt selvdigger,hore,oppmerksomhetssyk osv..
      Men jeg synes ingen trenger å kommentere på noen andre sin kropp uansett! Det er et veldig sårt tema, og noen av oss kan dessverre ikke gjøre noe med kroppen sin. Men om man ønsker det selv og har mulighet, så kan man endre seg så mye man vil. Så lenge man gjør det fordi man selv har lyst til det.

    3. Brystene dine er fett, likt som alle andres. Overvekt er også ett veldig tydelig tegn på at du ikke lever en sunn livsstil. Blir for dumt å skylde på gener og alt mulig for at man er overvektig. har ingenting imot det men slutt å kom med unnskyldninger. folk aksepterer dere som det er men slutt å syntes syns på dere selv om dere ikke er villi gtil å gjøre noe med det 🙂

    4. Du er så trist, vi skjønner at du ikke har venner, får mye blikk på skolen og sikkert er verdens største (i størrelse også) taper. PLIZ kom deg ut av gruppa “Ungdommer”, det er flaut å lese hva du skriver.

    5. XD faktoren på det at du skylder din egen apati overfor ditt eget utseende på gener understreker hvaslags barnløst virveldyr du er.
      Stå for dine egne handlinger og egen livsstil.
      Det finnes ingen ting som heter “haters”, det finnes bare noe som heter selvopptatte mennesker som er så defensive at de ikke fattet konseptet konstruktiv kritikk.
      Voks opp.

    6. Tynne mennesker får faktisk like mye hets for deres kropp, så blir feil å si ” hadde jeg vært tynn så hadde ingen sagt noe”. Som Frida sier, er man tynn og er fornøyd så er det og feil.

    7. Jeg skjønner at det er mye negativt fokus rundt kropp, men jeg føler du også må se ting litt mer fra den andre synsvinkelen. Det å alltid få høre man er for tynn, er like sårende som å få høre man er for stor.. Pinne, flaggstang, nullformer, Danmark osv er ikke særlig hyggelig å få slengt i trynet. Det samme gjelder når du legger ut bilder av kroppen din, noe som er kjempe tøft gjort. MEN, legger en jente som trener mye ut samme bilde, vil hun automatisk få hat, ikke støtte for det hun har oppnådd. Som jeg startet med ser jeg poenget bak innleggene dine, men husk at det er ikke bare de med ekstra kilo som opplever hat/mobbing/ hatede kommentarer

    8. Her må jeg nok opplyse deg om at hadde du vært tynn hadde det haglet med kommentarer som ” spiseforstyrrelser ” ” dårlig forbilde for andre unge ” ” Ser syk ut ” osv osv.

    9. Æ skjønne dæ helt klart. Folk e faktisk helt på tryne Idag. Folk mobbe for alt!
      Men uansett så e du Perf uansett ka, ikke la folk ødeleg dæ. Det fortjen dæm ikke, ikke en tåre engang. Stå på, ikke vær redd for å vis dæ fræm. Utssende ditt e bare wow

    10. Greit; det er din kropp. Men, når man har usunne, overvektige folk som deg i vårt samfunn bidrar det til et mindre produktivt samfunn hvis du tenker på de ekstra skattepengene som går til sykemelding osv. når man har en usunn, feit populasjon. Så nei, kroppen din angår ikke bare deg, den angår meg og alle andre i vårt samfunn. Tenk mer på hvordan dine valg påvirker oss.

    11. Jeg syns det blir VELDIG feil og si at hvis du hadde vært tynn så hadde ingen sagt noe. Kristine Ullebø er tynn, ho blir kalt anorektiker og gudene vet hva annet. Hun trener, har en sunn livsstil og er født generelt tynn. Jeg har også blitt kalt utrolig mye fordi jeg faktisk er tynn. Man får alltid høre ting uansett hvordan man ser ut, tjukk eller tynn, høy eller lav, blond eller brunette, sminke eller ikke, langt eller kort hår. Lista fortsetter..

    12. HALLO TIL DERE SOM IKKE TENKER PÅ NETTET!
      Jeg har sett på noen av kommentarene dere har lagt ut på dette innlegget. Seriøst jeg blir flau over dere. Ihvertfall den kommentaren med at Ann Helen får blikk på skolen. Du vet vel at ved at du kommenterte det, så kommer Ann Helen lengre opp på blogg-listen 😉 Slutt og mobb!!! Seriøst så barnslige noen av dere er… Kjenner at jeg blir veldig irritert over noen av dere!!!!!!!!!!!!
      Og så til deg, Ann Helen… Du har en sykt bra blogg!! Er så glad for at noen faktisk tar opp vanskelige temaer på sosiale medier!! Synes det er veldig bra at du er ærlig og skriver så bra! Du er faktisk den eneste bloggen jeg leser 😉 Stå på videre! 🙂

    13. Tåpelig å ta denne diskusjonen overhodet. La mennesker være mennesker. Uansett om de er tynne eller tykke har det ingenting å si. Alle er like mye verdt uansett.. Så hvorfor ikke bare bidra til at denne diskusjonen ikke får plass i sosiale medier – ved å slutte å fremme både de tykke, og de tynne. Hadde ingen skrevet eller snakket noe om det hadde ingen brydd seg heller.
      Det er tøft av deg å ta det opp – ser den, men for å unngå og brenne deg selv på bålet er det vel bare og drite i å skrive noe som helst om temaet.

    14. Du er dritfin, så hva andre sier burde du ikke bry deg om. Bedre med litt kjøtt på beina enn beinrangel!

    15. Jeg har hatt motsatt problem og vi tynne har det LIKE ILLE, forskjellen er at fatshaming er noe verden prøver å forandre mens de presser oss naturlig tynne ned i avgrunnen på veien. Jeg har møtt mobbing og slemme kommentarer. Selv var det dager jeg skulle ønske jeg heller var chubby, fordi alle snakker om hvordan de ikke kan spise noe for å ikke gå opp, hvor mye de hater det ekstra fettet, mens jeg ikke har en dritt å si. Heldig? Nei. For man får høre hele tiden at man ikke er en ekte kvinne, at ingen gutter vil ha det, og spørsmål som: knekker du når man går? Spiser du? Skal jeg kjøpe noe mat til deg eller? Og “det r ekkelt å se på deg når du er så tynn” (Btw, jeg er ikke engang syklig tynn). Jeg blir forsatt tilbydd mat av umodne tenåringer, men faen heller, du må ignorere det, for tro meg, ingen lykkelig jente med en enorm selvtillit hadde gjort narr av noen på den måten.

    16. du er vakker! kvinner skal ha former, noe du er heldig med at du har fått. Vær fornøyd og elsk kroppen din:)

    17. Du er fin som du er. Mennesker som må kritisere andre har som regel store problemer med sin egen selvtillit, noe som gjør at de føler seg bedre med å finne feil hos andre. Menneskene idag er så skremmende opptatt av andre at det er skummelt. Kost disse menneskene av skuldrene dine, ver stolt av deg selv!

    18. “Bedre med litt kjøtt på beina enn beinrangel!”, som sagt tidligere så er det like mange som disser de som er tynne og ikke har noen former. Så overskrifta er jeg uenig i, men ellers var det et bra innlegg, og jeg er enig i at alle burde være glad i kroppen sin uansett hvordan den ser ut.

    19. Hvor faen har blitt av halsen/nakken din, er du et misfoster som på et mirakuløst vis overlevde et abortforsøk?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg