LIVET ER IKKE EN DANS PÅ ROSER

Jeg har i hele livet mitt opplevd opp og nedturer. Noen verre eller bedre enn andre. Etter jeg flytta til Ål, følte jeg at hele verden raste sammen. Det var vondt å måtte flytte vekk de som betydde mest for meg og alt jeg hadde hjemme i Hønefoss. Jeg sier ikke det at jeg lider i Ål, men alt jeg ønsker i hovedsak er å komme meg hjem igjen. Og jeg skal hjem igjen, om litt over et halvt år.

Noen dager er så klart bedre enn andre der, og bare jeg skriver at jeg har en god dag, tror folk at hele oppholdet mitt der er forandret og at jeg trives altfor godt, at jeg nesten ikke vil hjem igjen. Dette er feil! Pappa`s naboer forteller han nemlig at jeg har det så fantastisk og fint, men dessverre skulle jeg ønske at jeg hadde det bedre. Jeg prøver så godt jeg kan å gjøre det beste ut av hele situasjonen, men det er vanskelig. Jeg ender med å sitte mye å tenke, det blir mye dødtid og tårer. Men jeg har satt meg et mål: dette skal jeg klare! Jeg har hele livet godt med en innstilling om at samme hvor mye jeg misliker et sted og egentlig ikke ønsker å være der, så fullfører jeg. Det er hardt og vanskelig, men man klarer det man vil! I en så vanskelig situasjon, må jeg bare prøve så godt jeg kan å finne på ting. Jeg har heldigvis Milla hos meg som jeg går masse tur med, og etter hvert håper jeg på en jobb og etter hvert oppstart på kjøreskole. Livet er langt ifra en dans på roser, men med stor viljestyrke klarer man det meste.

 

4 kommentarer
    1. med den innstillingen går ting lettere,og nå kommer du til og fokusere på og ta lappen så da blir det og pugge og lese til det,klem fra mamma <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg