ER DET EN GUTT ELLER JENTE?

Jeg kikker bort på den fremmende mannen som står med hunden sin i bånd som kikker bort på Milla. Hun har på seg den flotte nystrikka Marius-genseren i fargene lilla, rosa og hvit.

“Virkelig? Du tuller nå, ikke sant? Du ser vel at hun har på seg rosa og lilla genser?”, tenker jeg for meg selv. Blikket mitt faller ned på den lille den Chihuahuaen min.

Jeg kler oftest Milla i lilla, rosa og andre “jentefarger”, ikke fordi jeg er redd for at hun skal bruke “guttefarger”, hun har da blå genser også og bruker den også noen ganger på henne. Jeg skjønner det bare ikke, hvordan kan du ikke at det er en tispe, en jentehund når hun har på seg rosa og lilla? Jeg hadde skjønt spørsmålet om hun ikke hadde hatt på seg klær i det hele tatt, for det er jo bare 1/3 av året hun bruker klær. Spørsmålet om det er gutt eller jente dukker opp ofte når hun ikke bruker klær, men du burde vel se at det er en jente når hun har på seg klær med tydelig “jentefarger”.

“Hun heter Milla”, svarer jeg. – Jeg forteller også mannen at tispa mi har løpetid nå, siden jeg trossalt skjønte med en gang at mannen gikk tur med hannhunden sin.

“Åja, ja da skjønner jeg at hunden min er litt ivrig”, svarer mannen.

 

 

 

– Ann Helen

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg