BRUKER BLOGGEN SOM PSYKOLOG

Hva syns du om bloggere bruker bloggen som dagbok i stede for å gå til psykolog? Hva mener du? Er det egentlig så lurt? Tror du det vil påvirke arbeidslivet i fremtiden eller at det vil slå ned på deg i fremtiden?

Så lenge du skiller mellom privat og personlig, ser jeg ikke var som er problemet om å skrive om livet sitt på nett. Du har selv en grense med hva du ønsker å dele på bloggen og ikke, så lenge du klarer å overholde den grensa du selv har, så deler du akkurat det som passer deg. Selv har jeg vært bak skjermen i 3år, og skrevet om mine oppturer og nedturer i livet mitt. Jeg har hatt mange tøffe år bak meg, og kanskje enda fler i møte. For meg har aldri psykolog vært noe alternativ. Jeg har alltid syns det har vært mye lettere å skrive det ned istedenfor å snakke om det til noen. Den siste tiden, eller egentlig de siste årene har vært utrolig tøffe med mye som har skjedd.  Men jeg har også en periode her i livet hvor jeg ser for meg som blir tøffest av alle, så fort jeg blir tøff nok til å gjøre noe ut av den situasjonen. Jeg veit at det er mennesker i verden har det mye verre enn meg, men alle trenger å lette på tankene sine og det er sånn jeg gjør det, med å skrive ting her.Noen av dere har kanskje merket at jeg ikke har vært veldig aktiv på bloggen i det siste og det er grunnen til det! Jeg sitter for det meste og tenker, og har lyst til å skrive ned alt og dele det med dere, men der går faktisk min grense om hva som er privat og personlig. For meg er dette for privat å deles om på bloggen enn så lenge, og kanskje en gang om et par år ønsker jeg å dele dette. Men sånn som jeg ser det nå, kommer det ikke til å skje.

 

 

– Ann Helen

5 kommentarer
    1. Få det ned, fra hodet ned i armen og ut til handa, skriv det du føler, få det ut av hodet. Du er flink Anne Helen lykke til. 😉

    2. Helt enig med deg. Og jeg mener at om ikke noen vil ansette deg for at du hadde en tøff barndom eller ungdomstid så kan de like godt være uten meg, sier i vertfall jeg. Ha en fin helg! 😀

    3. dette var utrolig bra skrevet , er enig at det er viktig å ha en grense for seg selv hva man deler å ikke , å jeg synst bloggen er mye mer personlig om man forteller historier å er ærlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg