LA BARN FÅ VÆRE BARN!

Jeg merker jeg bli rimelig irritert over hva foreldre gjøre med barnet sitt og ikke, og hva man skal la barnet sitt få gjøre eller ikke. Mange av dere lesere lurer vel sikkert på hvorfor jeg tar opp et slikt tema, når jeg ikke engang har et barn i mine egne armer. Vel, den hovedsakelig grunnen til at jeg skriver om dette er for å uttrykke mine personlig meninger om et slikt tema. Dette er bare noen få av mange meninger jeg har om dette.

La barn lære av sine egne feil og erfaringer. La dem leke, løpe, sykle og føle seg fri. Ikke kom med den regla “nei, ikke gjør det”, “ikke gjør sånn” og “nei, det der får du ikke lov til”.

 La barnet ditt selv velge om å ha hull i øret. Skal jeg være ærlig, så syns jeg mamma og pappa skulle tatt den avgjørelsen om å la meg få det da jeg var baby, men det er kun fordi jeg synes det var ekstremt vondt å ta det i ungdomsalder. Men smerten ville vært så og si like vond da. Jeg ville merket det godt, babyer har jo smerteterskel de også. Nei veit du hva, la barnet ditt velge selv når h*n blir større.


//

 Ikke smink babyen din. Dette må nok være det verste jeg har sett. Greit nok at det er enkelte som gjør det på tull,  men dere har vel sett alle disse prinsesse seriene der barn vinner priser for å være den mest perfekte og den som ser best ut og har det beste talentet. Det er faktisk helt grusomt, disse barna som ikke er gode nok i følge dommerne blir helt sønderknuste, og selvtilliten og mestringsfølelsen går på bunn.


//

 

 

 

– Ann Helen

 

1 kommentar
    1. Det her med Skjønnhets konkuranser forstår jeg at folk blir frustrerte av, men dere ser ikke veldig mye av det som er bak dette. Jeg har jobbet for 3 av disse jentene for “Toddlers & Tiaras” jeg er utrolig glad i dem og de er de mest jordnære barne jeg vet om, selv om de har selvtillitt til himmelen. Om jeg hadde muligheten ville jeg hatt mine barn i disse konkuransene. Fordi jg vil ikke at mine jenter skal gå rundt med dårlig selvtillitt, og disse konkuransene hjelper veldig. Det med at de bruker sminke er egt bare en bitte liten del av hele konkuransen. Etter konkuransen har de pool-party å barne disko, de går rundt å leker med barbie rundt om i bygget sammen med alle vennene sine både før og etter de hat vært på scenen. Alle små jenter ELSKER sminke og glitrende kjoler og tiaraer og kle seg ut. De synes det er kjempe gøy. Å når de er hjemme igjen så er de helt vanelige små naturlige jenter. Jeg forstår ikke dette hysteriet med hvorfor det er så fælt, jeg synes ikke folk skal snakke så høyt om det før dere vet mer en dere ser på tv. Men jeg forstår hva du mente da, derfor følte jeg får å fortelle deg litt om hvordan det egentlig er, ha fortsatt en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg