EN TANKEVEKKER

Her om dagen satt jeg og pappa å så på tv-en, mer spesifikt sagt nyhetene. Deriblant ble det snakk om en jente som hadde blitt mobbet i flere år. Hun hadde blir seksuelt misbrukt og medelevene hadde gjort slemme og nedverdige ting mot henne i friminuttene. Jeg syns dette er helt forferdelig, at barn skal få oppleve noe slikt. Selv har jeg opplevd å bli mobbet i over 10år. Jeg kom hjem fra skolen, var lei meg og stengte meg selv inne uten å fortelle noen om hva dem gjorde eller hvem som gjorde det. Og denne jenta på nyhetene fortalte heller ikke familien, med en gang hva som skjedde på skolen og hvem som gjorde ting med henne. Men en dag kom det heldigvis fram. 
 Poenget med dette innlegget, er å fortelle dere hvor viktig det er å si ifra om du selv blir mobba eller ser om noen blir mobba. Det er viktig å snakke med noen og ikke stenge det inne.. Det finnes flere skoler som burde hatt tettere oppfølging, mer inspeksjon og bedre kompetanse, og når dette ikke er tilstede, er det viktig at vi elever sier ifra! Dere kan se videoen jeg snakker om HER (direkte link)


// Bilder fra Google

 

 

 

– Ann Helen

1 kommentar
    1. Jeg fikk vondt inni meg da jeg så nyhetene å hørte faren hennes snakke om dette på tvn. At noen kan gjøre noe så fryktelig mot en person…Det er bra du får fram dette med å skrive dette! Veldig bra skrevet å fint innlegg 🙂 Tenkt lenge på å skrive om dette selv, men er redd om noen reagerer, så vet jeg ikke helt hva overskriften skal være 😛 Noen tips?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg