MOBBING

Mobber du? De fleste svarer mest sannsynlig nei. Men hver ærlig mot deg selv nå. Har du noen gang kalt noen stygg, feit, verdiløs, hore eller stengt noen utenfor?

Veit du hvor mye det kan såre en person? Antageligvis ikke. Veit du hva folk egentlig har mest lyst til etter x antall år med mobbing? Ta livet sitt. Mobbing er kjempealvorlig, og man veit aldri hvor mye en person tåler. Noen tåler kanskje å bli kalt noe stygt, mens andre takler ikke å bli holdt utenfor etter lang tid.

Hvorfor mobber du? Er du sjalu? Er du svak? Har du dårlig selvtillit? Er du usikker på deg selv? Syns du det er kult å mobbe? Dessverre er nok sannheten at du er sjalu og sliter mye med deg selv. Det er veldig trist å se at mobberne har det sånn, men tro meg, det blir ikke bedre av å mobbe. Mobbing gjør deg bare svarere og du gjør bare sånn at de som blir mobbet, blir sterkere!

Sier du ifra om noen blir mobbet eller er du den som mobber? De fleste tør ikke si ifra om noen blir mobbet, de blir heller med å mobber videre. Selv har jeg måttet være alene i de ulike mobbesituasjonene, jeg har måtte stå imot alle mobberne alene. Det er svært få ganger noen har støtta meg, men dette går faktisk an å endre på.


(bilde hentet fra Google)

Du blir ikke sterkere av å mobbe, du blir bare svakere. Du blir sterkere av å stå imot mobberne, ikke starte med å mobbe dem, men sette dem på plass.

Jeg har mange venner som har blitt mobba før og jeg har alltid støtta dem, alltid prøvd å hjelpe til der jeg kan! Det finnes både psykisk og fysisk mobbing, og det begge deler kan gå like mye inn på en person i stor grad. Man veit aldri hvor mye en person tåler. Så tenk deg om et par ganger før du slenger noe stygt til en person!


(bilde hentet fra Google)

 

 

– Ann Helen

6 kommentarer
    1. Du har en kjempe fin blogg. du er flink til å skrive det du skriver er veldig sant, forsett med det 🙂

    2. Jeg har alltid prøvd å ikke, det betyr ikke at jeg sikkert aldri har såret noen. Men jeg tror ikke jeg er noen mobber. Var selv den overvektige jenta med knall rosa hanekam, så jeg vet hva det vil si å måtte tåle mange stygge kommentarer og handlinger.

    3. Jeg ble mobbet fordi jeg var atletisk og så trent ut fra ganske ung alder av . Altså de som ikke var det mobbet meg og sa jeg bare var tynn , stilen min var horete osv . Det gjorde meg sterkere på en måte . Og jeg gikk enda mer drastisk til verks for å vise dem at stilen min den skulle synes . Men ja de ga seg ikke før jeg flyttet 200 mil . Fremdeles i en ny stor by får jeg høre i en alder av 30 og noe at jeg er ikke som andre på en negativ måte . I give a fuck . Så lenge jeg er fornøyd . Likevel gjorde dette at jeg ikke hadde mange ekte venner . Sliter med å stole på folk b.l.a noe som har ødelagt så mye . Til tross for hvor sterk jeg var å kjørte mitt eget løp . Så er livet mitt gått i dass mye på grunn av at jeg fikk så mye motgang . Saken var at jeg var mye mer sårbar enn det skulle vise seg , jeg tok på en maske og spilte tøff . Sterk . Men livet mitt er fremdeles preget av dette . Det er trist . Så du sier noe svært viktig her . Keep up the good work <3

    4. Godt innlegg, Ann Helen! 🙂
      Jeg kjenner meg så godt igjen i mobbingen, det å være den stygge, den som ikke passer inne. Vit at du er sterkere enn alle!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg