EN GANG MÅ DET TA SLUTT

Og igjen er det å etterlate babyer og hunder skrevet om i det sosiale media. Folk lærer aldri!

Hvert eneste år blir det skrevet utallige ganger på sosiale medier og aviser, for å forårsake dette. Men uansett hvor mange ganger dette blir lagt ut, lærer folk aldri! Senest denne uken ble det skrevet i media om at politiet måtte hente ut et skrikende baby som hadde vært i den glovarme bilen i 50 minutter, og det verste av alt så var det i min egen by her jeg bor, Hønefoss! Dere kan lese artikkelen her.

I mine fremtidige planer om å få barn, om så klart en del år, har jeg aldri hatt planer om å etterlatte mitt eget barn i bilen. Ikke om jeg engang skal en “kjapp” tur i butikken for å bare kjøpe en liter melk. Og jeg tar heller ikke med hundene mine på biltur, hvis jeg veit de må være litt i den varme bilen. Jeg lar de heller få være hjemme med tilgang til både kaldt vann, mat og avkjøling.

Dette gjør meg faktisk sint, særlig når det går utover uskyldige barn og dyr! Har ikke du mulighet til å la hunden være hjemme istedenfor å ta den med i den varme bilen? Spør om noen eventuelt kan passe den i det minste. Og skal du på butikken eller et annet sted, la for guds skyld IKKE barnet eller dyret ditt være igjen i bilen. Ta ungen med om det ikke er noen mulighet at noen kan passe h*n. Og la hunden din bli igjen hjemme!

 

 

– Ann Helen

3 kommentarer
    1. Det er riktig som du skriver bra du for det frem. Jeg ser også mange dyr blir forlatt pga eierene setter dyrene sine ute langt bort som regel for at dem skal på ferie. Jeg har desverre opplevd her på landet at folk dumper dyrene pga de tror de vil klare seg ute i skogen men det er ikke husdyr vant til og dem er såå lett bytte for rovdyr. Skulle ønske folk tok mere ansvar dor sine vi er dems stemme<3

    2. Er litt enig, men jeg synes det blir for dumt. Selvfølgelig kan man ikke la hunden være igjen i enn varm bil. Men om eieren skal en snartur innom butikken, synes jeg hunden kan være igjen. Om vinduet er oppe og eirene hadde klart å være der selv! Ellers er jeg helt enig. man skal aldri la NOEN være igjen i en varm bil!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg