SOM EN LITEN DYREHAGE

En av de mest dyreglade menneskene jeg veit om må faktisk være meg selv. Jeg elsker dyr og det har alltid vært en del av livet mitt. Jeg har hatt både kanin og opptil 3 katter faktisk. Men nå er jeg gått over til å bli et skikkelig hundemenneske og til sammen har vi 6 hunder. Nesten regne dyrehagen dette, når alle sammen er samlet. I tillegg pleier jeg å ta på meg ansvaret å passe flere sine hunder og andre dyr. Men nå fikk jeg skikkelig lyst til å vise dere alle hundene våres og fortelle litt om dem, håper dere dyreelskere vil like innlegget!

 
Happy- Min første hund, eller forsovet er det mamma og Didrik sin. Men siden jeg er en av grunnene til vi valgte akkurat Happy og jeg bor der annenhver uke så er hun litt min også! Da vi besøkte hun og søskena hennes for første gang, løftet jeg henne opp og da jeg skulle sette henne ned igjen, skrek og pep hun. Nei, det var ikke fordi jeg slapp henne i bakken eller fordi hun hadde vondt. Nei det var faktisk fordi hun ville ikke ned igjen fra mine armer og bli med oss hjem. Jeg har opplevd så mye med Happy på disse 8årene siden hun ble født 19. oktober 2007. Vi har dratt på turer sammen, opplevd ting sammen, og 25. juni 2013 fikk hun 5 velskapte valper til verden og var verdens stolteste mamma. Deriblant beholdte vi to av dem, Michelle og Bamse. Og forresten er hun blanding av Border Collie, Sank Bernard, Keeshound, Labrador og Bouvier.


Michelle- Fikk jeg i gave av mamma og Didrik fordi jeg hadde oppdratt og passet på henne og søskena hennes i 2 flotte måneder. Dere ser vel at hun har store likheter etter sin mor? Aktiv tispe med masse energi!
Mor: (Happy) Border Collie, Sank Bernard, Keeshound, Labrador og Bouvier
Far: (King) Renraset Border Collie


Bamse- Dere ser vel likhetene? For ja han er broren til Michelle og er “valpen” som ligner mest på faren sin av alle. Han er så og si prikk lik, men helt unik! Han er nylig kastrert på grunn av at han bor med en mor som har løpetid 2 ganger i året.


Milla– 2år før jeg fikk Michelle, hadde jeg allerede fått mitt eget ansvar for verdens fineste reinrasende Chihuahua. Da jeg fikk henne var hun så vit bikket året, og er født 20. juni 2011. Typisk å kalle slike hunder er “veskehunder”, men Milla er langt ifra veskehund. Hun bruker det kun som reisebur og sover gjerne litt i det om dagen når hun ikke vil sove i det vanlige buret som hun også har. Lange skogturer på flere timer, fotball og pipeleker er de store interessene.

Alfa- Er min søster`n og samboern hennes sin første hund. Verdens fineste drever som jakter på rådyr. I starten av Alfa sitt liv passet jeg en ganske god del på henne som er gjort henne til “tantes” ordentlig koseklump.


Odin- Klarer dere å gjette hvordan rase han er? Han er en norsk harehund, nemlig hygen. Og ikke nok med det, så synes jeg han er den fineste hygenhunden jeg har sett. Det siste året har han blitt skikkelig “tantegutt”, haha!

 

Og nei alle bor ikke på et sted heldigvis, men alle sammen er venner, noe som er helt utrolig!

 

– Ann Helen 

4 kommentarer
    1. nydelige hunder. selv har jeg en collie, golde, ducktoller blanding.. og har veldig lyst på en til 🙂
      kunne aldri levd et liv uten hund 🙂

    2. knall fine bilder av deg å hunden , har kjempe lyst til å skaffe meg hund selv , men har ikke så mye tid til det enda.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg