HOKUS POKUS HORE I FOKUS

En ting som provoserer meg ekstremt mye er alle disse “slanguttrykkene” og sånne stygge ord man sier til hverandre. Her for leden ble jeg fortalt av flere, at om jeg legger ut bilde av meg selv flere ganger i undertøy, eller nærmere sagt bikini ville jeg bli stempla som hore. Hva er det for noe tull?

Her sitter jeg å skriver innlegg om at andre burde være fornøyde med seg selv og sånn der er uansett hvordan dem ser ut utseendemessig eller kroppsmessig, også kan ikke jeg engang legge ut bilde av meg selv der jeg viser litt hud. Greit nok at enkelte ikke tåler synet på at noen er litt større enn seg selv. Men det som irriterer meg er de stygge ordene som kommer. Veit du hva en hore er egentlig? Hore er å utføre seksuelle handlinger for å oppnå penger. Så om du kaller meg hore, veit du mer enn hva jeg veit om meg selv hvertfall!

Vær fornøyd med den du er, drit i negative kommentarene. Som blogger er jeg hele tiden forberedt på negative kommentarer, men å kalle meg en hore fordi jeg legger ut bilde av meg selv i bikini. Nei veit du hva, må nesten bare le av det negative! Selv om jeg ikke er 100% fornøyd med meg selv og har litt ekstra på kroppen, har jeg like stor rett til å skrive og legge ut ting som alle andre. De som kommer med kommentarene er trolig nok misunnelig og ikke har det bra med seg selv, noe som er veldig trist..

Og ja som blogger ser noen på meg som et forbilde, og kanskje enkelte mener jeg ikke burde skrive om stygge slanguttrykk på bloggen, men veit du hva? Jeg tenker det er mer viktig å lære de yngre å ikke bruke disse uttrykkene fordi dem ikke veit hva det betyr engang. Selv om jeg ikke tar til meg disse stygge ordene så er det faktisk mange andre som gjør det, så tenk på hva dere sier til hverandre. Er ikke alle som tåler å høre alt..

 

 

– Ann Helen

4 kommentarer
    1. Hei! Jeg har fulgt bloggen din en liten stund nå, og må bare rose deg for det du gjør. Du virker som ei fornuftig og reflektert jente, noe som skinner igjen på innleggene du skriver. Temaene du tar opp er viktige og dagsaktuelle. Jeg er imponert over hvor dyktig du er til å forholde deg til det du skriver, uten å bli useriøs eller usaklig. Fortsett med det du gjør, du er så dyktig! og ikke minst en flott rollemodell for andre unge jenter 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg