GÅR DU MED SHORTS OG VEIER OVER 60KG, SKAM DEG!

Stadig vekk leser jeg artikler og blogger som skriver om at dem har fått kommentarer som: “Hvordan våger du å vise deg i shorts med så mange kilo på kroppen?”, “Du har for mange kilo på kroppen til å dra på stranda, slank deg!”, “Veier du over 50kg kan du ikke være på stranda!”, “For guds skyld, kle på deg igjen, ingen vil se fleskekroppen din!”.


Det første bilde viser hvordan vi med litt ekstra på kroppen kan gå (enkelte mennesker ønsker faktisk ikke å se kraftige jenter/damer i kjole engang), mens bilde nummer to viser hvordan enkelte ikke ønsker å se oss.

Hva skjer med verden egentlig? Hva skjer med folk og hvem har gitt dem retten til å si sånt? Mange jenter gruer seg til bikinisesongen, og det blir langt ifra bedre med sånne kommentarer.

Selvtilliten min er ikke 100% på topp, men det betyr ikke at jeg ikke viser meg på stranda og ikke går i shorts og bikini. Jeg nyter strandlivet og hater å ha på meg masse kler om sommeren. Er jeg ekkel bare fordi jeg har noen kilo ekstra på kroppen og viser litt hud? Nei veit du hva, der går grensa. Jeg oppfordrer langt ifra til overvekt eller at folk skal slanke seg. Poenget mitt er faktisk at man blåse i hva andre mener, og heller tenke på seg selv. Gå hvordan du vil uansett stil, kropp eller hvordan du ser ut og nyt sommeren!

 

 

 

– Ann Helen

89 kommentarer
    1. Vær dæ selv, itj bry dæ ka andre mener. Det er din kropp, 🙂
      Gi dæ gode tilbakemeldinger å selvtilliten (selvfølelsen) vil bli mye sterkere. Itj fokusere på d negative..
      Fin e du 🙂

    2. Jeg er så enig med deg.
      Jeg er ikke særlig overvektig. vil si jeg har normal kropp, men jeg har ikke alltid vært slik. hadde en periode som resulterte i masse strekkmerker og litt løshud på ryggen. Noe jeg selv hater, men som du sier så driter jeg i hva alle andre sier. Syntes folk jeg ser stygg ut er det deres problem og ikke mitt.
      Stay Positive!
      Du er nydelig nett som du er foresten 😉 Håper du vet det selv! Mer og ta i, mer og være glad i <3

    3. Veier 62 kg og har litt flesk på kroppen, men jeg går med bikini og sånn for det. Det er sant det du sier folk må bare respektere for den de er. Er så lei å få negativ tanke på at folk ikke ville se jenter med litt flesk på kroppen.

    4. Gå med det du vil, og vær stolt over deg selv og kroppen din! Det at folk faktisk gidder å bruke energien sin på å kritisere andre er heller deres eget problem 🙂

    5. Bra blogg, er så enig i det du sier her! 😀
      Så lenge man selv føler seg komfortabel og fin i noe så spiller det da ingen rolle om man har noen kilo ekstra på kroppen eller kanskje et par kilo for lite 🙂 Så lenge man har god helse så er vel det det viktigste tenker jeg 😀 Hvis noen blir støtt av de de ser så får de la være å se da! Dette med at folk skal henge seg opp i hvor mye du veier og at man liksom ikke skal gå bikini om man veier mer enn 60 kilo er jo helt tullete, jeg er 1.80 høy, har kraftig beinbygning og er faktisk undervektig om jeg veier 60 kg.

    6. Respekt!
      Jeg kan ikke skjønne at noen sier sånt engang. Jenter SKAL ha litt ekstra, sånn har naturen skapt dem og det er det er det som gjør dem herlige!
      Jeg er stolt over å ha en kjæreste som er sexylubben, og ikke bare det men også mor til mitt kommende barn og mor til ei herlige jente på fire også.
      Foxtrot aka Å.S.F,

    7. Du er helt utrolig. Elsker bloggen og innlegget ! <3 skulle vært flere som deg. Sliter litt selv med selvtilliten til kroppen min. Jeg hører stadig vekk. Å så fin du var i dag, så fin kropp du har. Men det er vanskelig og si å takk. Selv og jeg må for det er jo uhøflig og ikke svare. Har slitt hele live mitt med selvtilliten min. Men prøver og bygge den opp. Med og si til meg selv at jeg er bra nokk at jeg er fin. Og jeg får en så god følelse når jeg leser blogger som dine, at man må være stolt over seg selv! Og det er viktig og ha noen som hjelper oss og minne oss på det! Du er en stor støttespiller og bare fortsett med bloggen og det du gjør!!!

    8. Victoria R.A: Åååh, så fine ord! Tusen takk for det, det betyr mer enn du tror!
      Skjønner det er vanskelig og jeg var der en gang jeg også. Det er vanskelig å bygge den opp, det veit jeg. Men jeg lover deg, den blir bedre. Stå på!! 😀

    9. Foxtrot: Ja det er sant, men det også viktig å tenke på at det finnes litt tynne mennesker i verden også. Og det er like sårende for dem å høre kommentarer også. Man er skapt slik man er, og man må bare prøve så godt man kan å akseptere seg selv!

      ååååh, så koselig! Gratulerer så mye, glad på dine vegne 😀

    10. Cathrine: Tusen takk for det 🙂
      Ja det er helt sant, det du sier der, og det er derfor noen må ta tak og si ifra. Like sårende å få høre at man har noen kilo for lite eller noen kilo for mange, sunn og god helse er det viktigste! 🙂

    11. Gau9foto: Tusen takk for fine ord! 🙂
      Så bra jeg ikke er alene om å mene det, er jo helt sant det du sier at selvtilliten blir sterkere av positive kommentarer og blåse i de negative!

    12. Bra innlegg! Kos deg masse i sommer💕 Dra på stranda, kos deg med is og grillmat og drit i hva haterne sier. Jeg har ingen planer om å legge meg ned å grine fordi jeg har noen kilo for mye. Skal stolt vise frem kroppen min i sommer, og hvis noen har problemer med det synes jeg ganske synd på de egentlig. Bra du tar opp slike viktige temaer, det er utrolige mange jenter som gruer seg til bikini sesonger.. Fuck kropspress!!

    13. Jeg har nettopp bikka 72 kg for sure etter den Smashposen jeg nettopp spiste alene, men egentlig så veier jeg 52 kg for hvis du fjerner vekten av hodet mitt, som er ca 20 kg og alle mennesker har et, så er vi nede på 52. Ergo kan jeg gå med hva som helst,ikke at jeg bryr meg særlig uansett haha!

    14. Hei, jeg er undervektig. Jeg får samme kommentarer. Mange sier at jeg ikke kan gå i bikini. At jeg er FEIT. Altså man vill alltid få kommentarer. Men viss du driter i det så går det bra! Jeg syns du er nydlig jeg. Verden er helt tragisk. Altså ingen har egentlig noe med andre sinne kropper, de burde tenke mer på personlighet isteden for utseende. Jeg skjønner ikke hva som går av folk!

    15. Jeg synes det er dumt at folk er sånn 🙁 man burde få gå med hva man vil uansett hvor mye man veier

    16. Meg: Huff, det er like vondt å få negative kommentarer enten man har for mye på kroppen eller for lite.. Nei det er helt ufattelig å tenke på hvor slemme faktisk enkelte er som sier så mye stygt. Stå på, og drit i hva andre mener!! 😀

    17. Veier 52 kilo og er 13 år , og mine gamle venner sier at eg e for sjokk te å gå med bikini eller magetopp

      1. Gamle venner ja, håper dem ikke er dine nåværende venner jente 13.. 😨 Sånne venner skal man ikke ha😨

    18. Jeg veier mellom 85-90kg avhenger litt. Jeg er ikke feit. Jeg har fett på kroppen ja. Jeg går I shorts. Jeg går med magetopp. Jeg bader med bikini. Jeg er stolt av meg selv, og kroppen min!
      Ikke vær flaue jenter. Dere er flotte ❤

    19. Som en mann vil jeg bare si: ser ikke noe iveien med bildene du viste, og har man ikke noe pent å si til folk kan man bare holde kjeft.. Stå på, og vær stolt av deg selv, du ser bra ut 🙂

    20. Kjempe bra innlegg 🙂 eg kjenner meg godt igjen, er ikkje lett å vere kvinner her på denne gjorda, eg veier no 85 Max 🙁 ikkje glad for da men da går no 🙂

    21. Navn: Takk for det! 🙂 Nei det er helt sant, livet er ikke enkelt bestandig. Vær fornøyd med kroppen du har og ønsker du endringer, gjør det for de du selv ønsker det og ikke la andre påvirke deg.

    22. Slike utsagn er bare helt bak mål! Vekta er bare et tall. Om ei på 155cm veier 50 eller en på 175cm veier 50kg ser det ikke ut som de veier det samme! Tull og tøy, vi er skapt perfekte, akkurat slik det er meningen vi skal være!

    23. Har selv noen ekstra kilo på kroppen men bryr mæ fint lite om ka andre mener å syns!
      Går i det æ vil selvom på sommeren!
      Syns man ska gå i det man føler sæ vel i, og ikke bry sæ om ka andre mener til en hver tid!
      Er enig i innlegget ditt

    24. Tragisk. Kjenner jeg blir sint, sur, skuffet og frustrert. Jeg veier over 60 kg selv. Bare tøys dette her. Jeg blogger om trening og kosthold, men jeg legger ikke fakta under teppe. Ja, jeg er opptatt av helsa, men jeg er også opptatt av å leve slik jeg vil leve. Hurra for “alt med måte” og det å spise 100% sunn mat, kan bare gå å legge seg.

    25. Jeg veier ikke over 60kg, men skulle så inderlig ønske at jeg gjorde det!
      I mine øyne er det MYE vakrere med former enn å være syltynn. Jeg synes også at kvinner med magemuskler er lite tiltrekkende, og vil heller se folk over 60, 70, 80 kg osv, enn folk som har trent seg så tynne at ribbena vises 🙂

    26. Åh sånt provorserer meg, syns man skal gå med den kroppen man har! Det er tøft gjort å ta opp det her med seg selv som eksempel i bildene, det er veldig modig med tanke på hvor mange som syns de kan si hva di vil. Det du gjør står det respekt av!
      Det viktigste er at man selv er konfertabel for det vil alltid være noen som syns du er for tynn, for tykk, for mye muskler, for lite muskler osv. Etter å ha gått ned rundt 20kg, ble jeg sist for et par uker siden bett om å slanke meg fordi da kunne jeg bli sexy og fotografen som kontaktet meg kunne fortsette å bruke meg som model. Var en skikkelig øyeåpner for min del. Det vil uansett være noen som vil mene noe, selv etter å ha gått langt forbi det som i utganspunktet var målet mitt. “You can be the rippest juicies peach, in the whole world. And there will still be people who don’t like peach” – Dita von Teese.

    27. Veier selv 67 og vet jeg ikke ser så fantastisk ut.. Men går likevel i Shorts og/-eller bikini om jeg føler for det..

    28. Selv er jeg en jente som veier 50kg og er nokså tynn, noe jeg har arvet av mine foreldre. Helt ærlig syns jeg du så smashing ut på bilde av deg i bikini, og syns ikke at det med størrelse burde ha noen betydning for om du skal gå i bikini eller ikke! Stå på!

    29. Bra innlegg, kroppen skal ikke definere hvem du er som person eller hva du kan gå med eller ikke gå med:) I tillegg så trenger du overhode ikke å være overvektig hvis du veier 60kg, tvert i mot. Du kan faktisk veie 60 kilo og være undervektig, da det kommer ann på høyden din. Feks. Så vil en jente som veier 60kg og er 1,80m høy være undervektig.
      PS: Muskler veier en del som gjør at hvis du trener styrke kan du gå opp i vekt, men være bedre trent;)

    30. du er kjempe søt:) og det er veldig bra skrevet!
      Det at du skriver dette viser at du forsvarer ganske mange som føler det slik og som faktisk blir slengt dritt til fordi de ikke er små tannpirkere som andre jenter.
      Får å si det mildt så sier dem detta fordi dem må tråkke på andre får å føle seg bedre.
      Det værste ordet jeg veit er “feit”.
      Min bestevenninne og som er så og si som en søster for meg ble mobbet fordi hun var litt større en enkelte jenter. Ho var jo bygget sånn!
      Helt utrolig at små jenter blir så ødelagt at de dør pga anoreksi..
      Gått glipp av ett helt liv fordi “feit”..
      Du støtter faktisk tusenvis av jenter som hører dette sikkert hver dag!
      💗

    31. “noen kilo ekstra”, sorry men du legger jo ordene i munnen på dem? “ekstra kilo” utifrå hva? idealkroppen? hva er den da, nemlig, det du sier, folk under 50-60kg. Man kan endre på bildet om idealkroppen helt selv, hvorfor skal det andre sier og mener stoppe oss? Kan de stoppe oss fra å bli det vi vil når vi vokser opp? kan de stoppe deg fra å nå drømmene dine? hvafaen, kan de egt stoppe deg å gjøre noe? nei.
      slutt med å si at man har “noen kg ekstra” og “litt større”, litt større en hva? modeller? er det de men ser opp til?

    32. Celina: Jeg legger verken opp til overvekt eller undervekt! Jeg ønsker at folk skal ha kroppen de ønsker, og blåse i det voldsomme kroppspresset. “Det er din kropp, og det er du som skal leve i den”. Er man ikke fornøyd med seg selv, kan man gjerne gjøre en forandring fordi man selv ønsker det, og ikke fordi andre mener det!

    33. Jeg veier 92kg og jeg driter egt i vekta… Kom til det punktet der man selv er fornøyd mener nå jeg…. Er ikke fornøy, og jobber med det…

    34. Altså, bare fordi man veier mye, trenger man ikke å være feit.
      Jeg selv veier 56 kg, men jeg er høy, og trener hver dag, noe som sier at mye av vekta er muskler. Jeg er ikke tynn, og heller ikke feit. jeg et fornøyd med min kropp, selv om jeg får kommentarer fra mine nærmeste venner, de sier for eksempel: hvordan får du plass til å ta bilde i speilet?
      Jeg bryr meg rævva om sånne ting, selv om det sårer.
      Jeg kunne ikke vært mer enig i deg, men det er det at, noen som er veldig tykke, de kan ha vært tynnere før, men de kan bare ha ødelagt det selv. dette var utrolig bra skrevet av deg. Jeg forguder deg, jeg syns du er så modig som legger ut sånnt. Applaus for deg!!!!! ❤️

    35. Sier ikke dette siden jeg synes synd på deg.. Eller siden det er urettferdig.
      Sier dette siden du er vakker!❤

    36. Jeg er da 14, 01er. Og veier ca.70 kg. Har blitt mobbet hele livet mitt. Men jeg har blitt mye slankere siden barneskolen. Jeg har litt bedre selvtilitt når jeg er hjemme. Men mye værre på skolen. For alle går med magetopper og alt sånt. Så da ser jo jeg at jeg faktisk ikke er så tynn alikevel… Når jeg står foran speilet om morgenen, så ser jeg at jeg har blitt slankere, men når jeg kommer på skolen så blir alt bare dumt. For når jeg kommer hjem igjen og ser i speilet… Så ser jeg for feit jeg egentlig er i forhold til alle andre populære bitchene på skolen min. Som skryter at de veier 40kg og 50kg f.eks..

    37. Stolt av deg! Rart med det der, hvordan folk har så lett for å dømme andre for utseene. Gutter kan si i det ene øyeblikket at jenter er perfekte som de er, også det neste øyeblikket sier de at man burde slanke seg. Wtf? De er så keene på jenter med jenter med store pupper og rompe, men det er jo to klumper med fett det også? Hvis det er fint, hvorfor er ikke resten av kroppen det da? Alle ER perfekte som de er

    38. Veier en del over 60 jeg, men det vil ikke si at du er feit om du veier over 60, jeg er helt normal tynn å går i magetopp når jeg vil. Har en del muskler og er 1.70 høy så det har litt å si da. Men jeg synes du er nydelig som du er, stå på!:)

    39. et eksempel på et av utsagnene over: “ingen vil se den fleksekroppen din” ellerno. Jeg mener, kjære vene! Hvem har sagt at man kler av seg for at noen i det hele tatt skal se på deg? Jeg kler da av meg om sommeren fordi jeg er like varm og vil få litt farge, akkurat som alle andre. Får da være måte på!
      Nå er det sommer igjen! Kle av deg, nyt det fine været og ikke ha noen bekymringer om vekten i disse månedene. Sommeren er en tid man skal kunne unne seg det lille ekstra og kose seg med gode venner. God sommer!

    40. Hei
      Mennesker hør nå
      Vi lever her og nå, vi dør en gang… Kem gidder bry seg med hva andre sier? Hvem har retten til å mene noe som helst om en annen sin kropp?

      Mødre er spesielt flinke på disse kropp, og det er ufyselig med tanken på hvor lærer barn å. Mobbe fra?.

      Har du en kropp? Ja putt på deg ka faen du vil 👍☺️ingen bestemmer over din kropp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg