SANNHETEN OM DAGENS SAMFUNN

Det er rart ikke sant, hvordan verden har forandret seg?

Før i tida kom man hjem til middagstider og spiste det man fikk. I dag kommer man ikke hjem til middag om det er noe man ikke liker som bli servert fordi man er sinnsykt kresne. Man lekte ute, for folk var det alltid ute å se. Nå ser jeg så og si ingen som er ute å leker lenger, nå er det spilling av XBOX og Playstation som er tingen. Man kunne heller ikke forvente å bli kjørt hit og dit når man ønsket det, men syklet og gikk.

Min første telefon fikk jeg i 1.klasse, det var en ganske gammel Sony Ericsson som jeg brukte jeg kun til å ringe og sende meldinger til familien min. I dag forventer de fleste som går på barnetrinnet å få den nyeste iPhonen sin. Man tar flere hundre “selfies” om dagen allerede i den alderen og noen få år senere bruker de uttrykkene som “snappe”, “brb” “tyt”, “yolo”.  I tillegg har vi et stort behov for å vise verden hva vi spiser til hvert eneste måltid, selv om det er en brødskive med sjokoladepålegg på, utrolig rart spør du meg.. Greit nok å vise andre sine middagstips, men å vise andre at du har sjokoladepålegg på brødskiva de, der går grensa!

Sender man hjerter til hverandre så tror andre at man er forelsket i hverandre. Og sender kjæresten din hjerter til en annen person er h*n utro, og finner du ut av dette blir du sjalu!  Er det slik det skal være? Nei, absolutt ikke. Syns ikke det har så mye med bruk av emoij å gjøre, er vel heller hva du skriver og hvordan du skriver ting som er betydningen.

Før i tida lærte man vanlig folkeskikk og var hyggelig med hver og en som man møtte. Hva gjør vi i dag? Jo før du engang møter personen har du allerede lagd rykter på h*n. Verden består av ekstremt mange mennesker som ønsker å vite hvem som har knulla hvem og hvem folk har hooka med. Hvor blir av privatlivet? Finnes det ikke viktigere ting i livet å tenke på som familie, venner og det som virkelig betyr noe?

Og forresten, har du husket og si til mammaen eller pappaen din at du er glad i dem og sette pris på det dem gjør for deg? Ikke det nei, da har du muligheten til å gjøre det nå!

Selvfølgelig er jeg fullt klar over at dette gjelder ikke alle. Alle er forskjellige, og har forskjellige livssituasjoner. Men dette er faktisk sannheten om hvordan enkelte mennesker er, og jeg må si jeg syns det er merkelig hvordan verden har blitt..  Og mange ser faktisk opp til dette, men rådet mitt er å være seg selv. Vær den som gjør en annen dags bedre, det er det du kommer langt med her i livet! Ikke prøv å bli som andre, for hvem skal da være deg?

 

 

 – Ann Helen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg