SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN- DEL 1

Må dessverre skuffe dere, får ikke svart på spørsmålene i video. Kameraet stopper opp hele tiden og telefonen bruker 1000år på å laste opp videoen. Jeg har valgt å dele spørsmålsrunden opp i to siden jeg fikk en god del spørsmål inn. Denne gangen svarer jeg på det som har med meg og mitt liv å gjøre, og del 2 kommer til å handle om bloggen og sponsor.  

Bursdag?

21. april

Har du søsken?

Ja jeg har en storesøster på 25år som heter Ann Kristin.

Bor du med familie?

Ja, jeg bor en uke hos mamma og en uke hos pappa siden de er skilte.

Hva studerer du mot? Hva går du på vgs?

Jeg går nå VG1- Helse og oppvekst, og om jeg kommer inn til neste år skal jeg gå barn og ungdom. Tredje året skal jeg gå påbygg, så jeg ender vel opp på noe innen barn eller ungdom.

Siden du skal gå ban og ungdom, har du tenkt på hvordan det blir å ha egne på fritiden og jobbe med det? Blir ikke det veldig mye barn og veldig slitsomt?

Det har jeg også tenkt på, men jeg tror ikke det vil bli noe problem eller veldig slitsomt. Det er jo dette jeg liker å jobbe med, jobber med mennesker eller rettere sagt barn og ungdom. Det blir akkurat som å ha en annen stressende jobb.

Når du var liten, hva ville du bli da?

Jeg har alltid hatt lyst til å jobbe med barn eller ungdom, så jeg følger på en måte “drømmene” mine. Jeg har også alltid hatt lyst til å bli fotograf, så jeg er redd jeg angrer på det jeg har valgt videre nå. Men det får tiden viser, så langt trives jeg med det jeg gjør.

Hvordan går det på skolen for tiden?

Det går veldig opp og ned, men akkurat nå går det ikke veldig bra.

De 5 beste tingene med sommeren?

Sol, varme, spise masse mer is enn vanlig fordi det er så varmt, bade og ha FERIE!

Planer for sommeren?

Skal ikke på noen ferie foreløpig. Blir nok bare hjemme å slappe av, ta vare på familien min som ikke har det like bra om dagen. Ellers kommer jeg nok til å være mye ute med venner og nyte sommerferien.

Lyst på tatoveringer/piercinger? I så fall hvor, hvordan og hvorfor?

Har lyst fire hundepoter et eller annet sted på kroppen, kanskje på armen eller noe. Har også veldig lyst på et par hull til i ørene, IKKE utvidelse.

Hvis du kunne velge, hvor vil du helst bo?

Jeg veit ikke hvor, men hvertfall langt unna Hønefoss.

Hva syns du med at barn i Uganda blir glade for å få en sokk, mens vi blir sure om vi ikke får en iPhone eller noe dyrt til jul? Er det rettferdig tenkt? Hva er din mening med dette?

Jeg kjenner på meg at jeg blir sint av at vi i Norge er så utakknemlig for det vi har. Det er ikke bestemt at vi må ha det slik i verden, men det er sånn det er. Vi er et godt  og rikt land, og vi burde faktisk tenke på andre enn å selv hele tiden. Enkelte blir sure om vi ikke har den nyeste og dyreste telefonen, Macbooken, kameraet, merkeklær osv. Det er til og med familien i Norge som ikke har råd til dette der og da, og må ta opp lån for å gjøre sine egen barn fornøyde.   
Ikke alle land er like heldige som oss, og det er mye fattigdom her i verden. Dette må gjøres noe med!

Kjenner du noen med spiseforstyrrelser?

Nei, det gjør jeg ikke.

Hvordan får du så god selvtillit?

Jeg kan ikke akkurat si at selvtilliten min er den beste, men den blir bedre og bedre for hver dag. Etter jeg la ut innlegget sommerkroppen 2015 ble også selvtilliten min bedre, og det håper jeg deres ble også. Jeg har fått så mange fantastiske fine og positive kommentarer i forhold til de negative, noe som selvfølgelig gjør selvtilliten min bedre.

Trener du ofte?

2-3 dager i uka, men det har blitt veldig lite i det siste pga. skole  og familien..

Har du et godt kosthold generelt?

Ja det vil jeg si. Jeg spiser veldig variert og sunt. Selvfølgelig ikke hele tiden, men det tror jeg det er ingen som har et 100% bra kosthold.

Hva inspirerer deg til å være stolt av din egen kropp? Med tanke på hvordan samfunnet idel ser ut, og du som de fleste andre jenter i vårt langstrakte lan faller litt utenfor det. Fortsett med å være stolt over den du er, sånne som deg vil være med på å snu det syke skjønnhetsidealet vi har i dag!

Det som inspirerer meg til å være stolt av min egen kropp, er at jeg veit at kroppen min ikke er usunn. Selv om jeg har noen kilo ekstra på kroppen en del sosiale medier vil at jeg skal så betyr ikke det at jeg er feit. Jeg er meg selv og ingen kan bli som meg. Sånn er det med alle mennesker, ingen kan være akkurat deg. Syns vi alle mennesker bør være fornøyde med oss selv og det er det som får meg til å være fornøyd med meg selv og egen kropp.

 

 

– Ann Helen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg