BREV TIL MOBBERNE

For en stund tilbake skrev jeg dette innlegget, men ønsker å dele det på nytt fordi temaet er så viktig. Jeg har blitt mobbet i over 10år, slått, sparka, blitt slengt masse dritt til og vært den som ingen har villet høre på. Men her står jeg i dag, sterkere enn noen gang!

He! Mitt navn er Ann Helen, jeg er 17 år. Jeg veit ikke om du husker meg, men du pleide å rakke ned på meg. Du pleide å kalle meg stygg, feit og alle andre mulige stygge ting som du kom på, akkurat når det passet deg. Du prøvde å gjøre alt for å irritere meg og gjøre meg sint. Den gangen var jeg liten, og jeg tok meg så fort nær av det du sa. Du fikk ønsket ditt oppfylt den gangen, du gjorde meg alltid sint eller lei meg. Du syns jeg var mindre verdt enn andre, det var derfor du skulle rakke ned på meg. Du trodde vel at jeg var svak og dum, men veit du hva? Du har gjort meg sterkere!

Jeg håper du ikke lenger har det bra med deg selv, det er ikke sikkert du engang hadde det bra med deg selv den gangen engang. Jeg håper du har det hvert fall mye verre nå. Selvtilliten min ble på bånd etter all denne mobbingen.

Etter hvert som jeg vokste opp lærte jeg å ta igjen, jeg takla ikke all den drittsleningen lenger. Og nå i dag kan folk si veldig mye stygt til meg før jeg tar meg nær av det, og bryr meg om det. Jeg skriver hvert fall dette for at du skal vite hva du faktisk har gjort mot meg. Du ødelagte selvtilliten min helt.

Jeg vil at du skal vite at jeg er ikke dum og svak, jeg er sterkere og klokere enn du noen gang kommer til å bli! Det er ren fakta. Jeg lever ikke av å gjøre folk vondt, men av å hjelpe dem gjennom vondt og godt! Jeg støtter de som trenger det virkelig, og er et mye bedre menneske enn deg. Du blir ikke tøff av å mobbe, du dummer deg rett og slett ut! Det er bedre at du sier fra at du trenger hjelp istedenfor å la det gå ut over andre.

Jeg skulle vært stolt over å være meg selv hele barndommen, med på grunn av deg gikk selvtilliten min på bånd. Jeg var ikke meg selv blant deg/dere, jeg følte meg som et annet menneske. Hjemme og blant venner var jeg den virkelige meg, den jeg virkelig ville være hele tiden. Jeg blir fremdeles småmobbet litt, men veit du hva? Jeg tar det ikke innpå meg selv hvor lav selvtilliten min er. Jeg sier og gjør mye dumt, men jeg jobber hver dag med det selv, og jeg er utrolig stolt over meg selv og det jeg har fått til.

Jeg vil bare takke deg. Du lærte meg å være sterk, smart og takle ting på riktig måte. Håper du lærte noe av å mobbe meg også, at du bare ødelegger for deg selv og de rundt deg med mobbingen.
Tusen takk!

 

 

– Ann Helen

8 kommentarer
    1. Bra skrevet. Er så forferdelig trist at noen mennesker velger og ødelegge for andre. Jeg har selv vært en som har blitt mobbet. Startet da jeg gikk i 8 klasse, som er 11 år siden ca nå. Med tiden ble det værre og den dag i dag sliter jeg veldig med angst og deprisjoner, etter alt som har skjedd. Jeg ønsker deg en riktig god natt videre:)

    2. Bra du tør å blottlegge deg, men er ikke noe bedre enn dem som mobbet deg når du ønsker livet til folk verre eller forferdelig. Jeg syns synd på di som mobber for dem har det mest sannsynligvis ikke bra med seg selv eller hjemme og er nok lenger nede enn du er pr i dag. Sier ikke det er greit å mobbe, men da må du heve deg over det ikke ønske andre vondt verre.. 😉

    3. Kjære Ann Helen. Trist å lese dette, at du har gått gjennom så mye! Ingen skulle behøve å ha det sånn! Men så godt allikevel, å se deg skrive om at du har vokst gjennom motgangen! Men det er jo sånn jeg kjenner deg, som ei jente med tæl og pågangsmot ! Nå har du framtida foran deg, og den kan du gjøre hva du vil med. Er ikke det deilig? Du vil alltid komme deg trygt ned på beina igjen, Ann Helen, uansett hva slags trøbbel du møter. Sterk og flott jente. Ønsker deg bare alt godt. Klem.

    4. du virker som en flott jente! Vær stolt av deg selv og aldri la noen plukke deg på nesa igjen. Jeg ble selv mobbet på skolen og vet akkurat hva du mener i det du skriver. Løft haka, hev deg over de. Det er de som har problemer <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg