Brev til mobberne

He! Mitt navn er Ann Helen, jeg er 16år. Jeg veit ikke om du husker meg, men du pleide å rakke ned på meg. Du pleide å kalle meg stygg, feit og alle andre mulige stygge ting som du kom på, akkurat når det passet deg. Du prøvde å gjøre alt for å irritere meg og gjøre meg sint. Den gangen var jeg liten, og jeg tok meg så fort nær av det du sa. Du fikk ønsket ditt oppfylt den gangen, du gjorde meg alltid sint eller lei meg. Du syns jeg var mindre verdt enn andre, det var derfor du skulle rakke ned på meg. Du trodde vel at jeg var svak og dum, men veit du hva? Du har gjort meg sterkere!

Jeg håper du ikke lenger har det bra med deg selv, det er ikke sikkert du engang hadde det bra med deg selv den gangen engang. Jeg håper du har det hvertfall mye verre nå. Selvtilliten min ble på bånd etter all denne mobbingen.

Etter hvert som jeg vokste opp lærte jeg å ta igjen, jeg takla ikke all den drittsleningen lenger. Og nå i dag kan folk si veldig mye stygt til meg før jeg tar meg nær av det, og bryr meg om det. Jeg skriver hvertfall dette for at du skal vite hva du faktisk har gjort mot meg. Du ødelagte selvtilliten min helt.

Jeg vil at du skal vite at jeg er ikke dum og svak, jeg er sterkere og klokere enn du noen gang kommer til å bli! Det er ren fakta. Jeg lever ikke av å gjøre folk vondt, men av å hjelpe dem gjennom vondt og godt! Jeg støtter de som trenger det virkelig, og er et mye bedre menneske enn deg. Du blir ikke tøff av å mobbe, du dummer deg rett og slett ut! Det er bedre at du sier fra at du trenger hjelp istedenfor å la det gå ut over andre.

Jeg skulle vært stolt over å være meg selv hele barndommen, med på grunn av deg gikk selvtilliten min på bånd. Jeg var ikke meg selv blant deg/dere, jeg følte meg som et annet menneske. Hjemme og blant venner var jeg den virkelige meg, den jeg virkelig ville være hele tiden. Jeg blir fremdeles småmobbet litt, men veit du hva? Jeg tar det ikke innpå meg selv hvor lav selvtilliten min er. Jeg sier og gjør mye dumt, men jeg jobber hver dag med det selv, og jeg er utrolig stolt over meg selv og det jeg har fått til.

Jeg vil bare takke deg. Du lærte meg å være sterk, smart og takle ting på riktig måte. Håper du lærte noe av å mobbe meg også, at du bare ødelegger for deg selv og de rundt deg med mobbingen.
Tusen takk

 

 

Vi blogges =) <3
– Ann Helen

5 kommentarer
    1. når jeg leser om dere som blir/har blitt mobbet, så slår det meg hvor nydelige dere alle er …..og tror at det å bli mobbet kansje er tilfeldig …..noen trenger en å mobbe, og om man blir lei seg, så er det gjort.
      det du gjør nå, viser at du er sterk, og jeg er imponert at du nå ikke lar deg tråkke på lenger….jeg bøyer meg i støvet!
      klem tone naomi

    2. Hei du ann helen du har vært veldig sterk igjennom den tiden det varte.jeg vet du sleit veldig mye.og hadde tTunge dager.men det er dem som mobber som er di store tapera.og det kommen en dag for dem og som alt dritten dem har gjort og skakt og mobbet deg alt sånn slår altid tilbake på dem som har mebbet og vært stygg med deg.alt dritten dem har gjort innhenter dem til slutt skall jeg si deg det vet jeg alt om ann helen . stå på ann helen du er ei utolig tøff og flott jente kvinne. glad i deg som en venn ann helen

    3. du er utrolig sterk Ann Helen <3 veit nøyaktig åssen er å ha det sånn. har holdt på å gi opp sjøl flere ganger men kom meg igjennom det 🙂
      er alltid her for deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg