Godt å vite at man blir satt pris på en gang i blant

På bloggen min skriver jeg ofte personlige innlegg om livet mitt, og noen av dere føler det kanskje som klageinnlegg, men der tar dere feil. Jeg skriver det jeg føler og vil på bloggen og, det er deres valg om å lese min blogg eller ikke. Jeg skiver om alt fra hva som skjer med meg i hverdagen, innkjøp, ellers hverdagslige ting, videoer og alt sånt, men bloggen min handler også om hvordan faktisk hverdagslivet mitt er som tenåring under barnevernet. Jeg skriver også om hvordan andre faktisk mobber og trakaserer meg hver dag, og hvordan jeg har det ellers både hjemme og på skolen.

For tiden er ikke livet sånn 100% bra, livet mitt er rettere sagt bare dritt nesten. Ja jeg har gode og nære venner som støtter meg og der for meg, også har jeg selvfølig Robin da som er god som gull! Men jeg har endelig skjønt hvem som faktisk er der for meg og hvem som faktisk blåser i meg når det gjelder venner og venninner. Det er noe jeg sier, men nå tror jeg endelig at det har gått opp et ordentlig lys for meg.

Når det gjelder skolen og barnevernet går jo alt bare dritt. De hører ikke på meg i det hele tatt, men heldigvis klarer jeg å takle bv ordentlig å vinne kampene over dem. På skolen er jeg bare irritert for tiden, alle plager meg, både elever og lærere. Jeg har blitt mobbet i alle årene mine på skolen av elever, men nå har lærerene begynt også. Mamma kaller det hverfall mobbing av lærere hvertfall. 
Ofte blir jeg irritert i timen om noen sitter å glor på meg i evigheter og plutselig slenger noe stygt til meg. Ja jeg er vant med det, men det er faktisk ikke alltid like lett å gå i mot det. Men når sånt skjer midt i timen, så legger ikke lærerne merke til det. Jeg får skylda og all kjeften som jeg ikke takler å ta i mot. Til vitnemålet blir jeg antagelivis satt ned i oppførselen og det er grunnene er for at..
1. Lærerne hater meg og merker kun hva jeg gjør, ikke de andre.
2. Jeg blir ikke godt likt og alle legger skylda på meg, sånn at det meste går utrover meg på skolen
3. Lærere kommer med frekke kommentarer som: “Ja, Ann Helen du klarer vel ikke å jobbe med noen du så du får jobbe alene du!” eller “Det går ikke an å lære denna jenta (altså meg) noe, for hun skjønner jo ikke noe uansett” 

 ..men når det er sakt, så prøver jeg å gjøre sånn at det ikke skal skje at det kommer på vitnemålet, for JA! JEG HAR EN PLAN! 

Andre ting som skjer for tiden er jo at barnevernet skal blande seg inn i utdanningen min osv. JEG VIL IKKE HA HJELP AV BARNVERNET TIL NOE SOM HELST! De ødelegger bare livet mitt, etter alt dem har gjort og fortsetter med å gjøre.

For tiden har jeg det ikke så bra hjemme heller bestanding, men en ting er sikkert og det gjelder alle ting som skjer i livet mitt. HADDE IKKE JEG VÆRT STERK, SÅ HADDE JEG IKKE KLART DET LIVET JEG HAR HATT FREM TIL NÅ!  

 

I kveld føler jeg at jeg har endelig har gjort noe godt, og endelig ikke bare mottatt klager og drittkjeft om at jeg er sånn og sånn. Endelig har jeg fått gjort noe bra igjen, noe jeg skulle ønske folk følte hver dag, men sånn er det altså ikke. Mye i livet mitt er dritt ja, men når det er sagt så har jeg det veldig bra også ofte nok. Men jeg kjente jeg bare måtte få ut noen ord nå, før jeg skal ta natta snart. For i morgen er det opp til gleder, opp til sorger opp og si god morgen Norge! 
 

 

 

 

Vi blogges =) <3
– Ann Helen 

10 kommentarer
    1. Hei Ann Helen. Hør her. Du er ei intelligent jente med masse energi. Du har viljestyrke. Disse ressursene er gull verdt når det gjelder å oppnå det du ønsker for livet ditt. Jeg er overbevist om at du klarer nettopp det. De kampene du går i gjennom har mange årsaker, og de vil roe seg ned når du får bruke energien din i en retning som er god og riktig for DEG, og du føler at du sjøl har kontroll. Du har så mange positive ressurser: Intelligens, styrke, rettferdighetssans, mot, empati med andre. Du er en fighter. Derfor vet jeg at du kommer til å lande trygt og godt på begge beina, akkurat der du vil. “Støyen” som har vært / er rundt deg, skyldes mange ting som ikke du skal ta ansvar for. Du skal derimot ta ansvar for å gjøre det best mulig for deg selv i ditt eget liv. Det betyr ikke at du ikke av og til skal høre på råd fra andre. Men jeg har stor tro på deg, det skal du vite. Stå på, ikke bruk kreftene dine til å slå i alle retninger, men finn et mål, arbeid mot det. Du har guts!
      Klem fra Mette.

    2. Stå på Ann Helen, ikke bry deg om hva de andre sier…
      Hvis det er akkurat slik du har fortalt i bloggen din, er det lurt å ta kontakt med en person.
      Som er høyere en rektor, altså ikke en person som har tilknytning til skolen..
      Rett og slett fordi da kan flere spille på lag sammen, det er fult mulig får å ta en telefon til fylkesmannen.
      Dersom du tenker at skolen ikke bryr seg i det hele tatt, ta kontakt med pressen.
      Altså en avis som for eksempel Nettavisn, Aftenposten, Ringerikes Blad som er din lokalavis.
      Flott at du deler hvordan du har det på bloggen din!
      Jeg har gått på skole med deg, og ser ingen grunn til at verken lærere eller elever skal være uhyggelige mot deg. Har det skjedd alvolige hendelser, så ville jeg gått til Politiet med det! Norsk politi er kjent for å henlegge mange saker, men slike saker som dette er prioritet.
      Ønsker gjerne en tilbakemelding, om hva du ønsker å gjøre videre.
      Du går i 10. klasse nå? Da er det bare noen måneder igjen, men har man det ikke bra på skolen er det lenge å vente.
      STÅ PÅ!

    3. Martin: Jeg har klart meg i alle de 10 årene jeg har gått på Hallingby Skole, har bare noen få måneder igjen så begynner jeg på videregående der mye vil bli annerledes og ting vil bli bedre. Det føles så lenge til uansett om det bare er noen måneder igjen!
      Takk for råd og tips, kanskje jeg får brukt for det etter hvert.
      Ja du gikk på skole med meg, men det var snakk om et år eller noe. Mye skjedde det året også som du kanskje ikke merket og mye værre ting har skjedd når du gikk ut av skolen her.

    4. Mette S. Berge: Ja og selvfølgelig har jeg viljestyrke ellers ville jeg ikke klart det livet jeg har nå. Jeg føler jeg bruker energien i den retningen som er god og riktig for meg og jeg føler jeg selv har kontroll. Noen ganger er det faktisk godt å ta i mot råd fra andre, men de endelige avgjørelsene tar jeg selv. Mye må jeg nok ta ansvar for for det om, men jeg klarer meg. Jeg har viljestyrke, det er sikkert å visst! 😉

    5. Becca Alexandra: Ja det er sykt!! Jeg er sterk og det må man være for å ha det livet jeg har.. Takk for det, jeg skal ha det i “bakhodet” 🙂
      Håper du får en fin dag videre! 🙂

    6. Du er utrolig sterk Ann Helen! Stå på, som nevnt over du har bare noen måneder igjen 🙂 Du kna bare snakke med meg hvis du vil det! <3

    7. Herregud, stakkars deg! Lærerne skal jo ikke være sånn 🙁 Selv liker jeg ikke lærerene mine. Ikke fordi de mobber elns men de viser ikke empati for elevene i det hele tatt, og skjønner ikke hvor hardt det faktisk kan være å være tenåring. Lærerene gjør dagen min såå mye værre 🙁 Men jeg håper det blir bedre for deg, hvis ikke må du si ifra til rektor slik at de får sparken, haha <3

    8. Anonym: Nei de skal jo ikke det, og enig med deg at de ikke viser empati for elevene i det hele tatt. Skal ikke være sånn på skolen, lærerne skal jo være der for elevene sine.. Men neida, enkelte lærere skulle ikke vært lærere..
      Ting blir vel bedre etter hvert, men er ikke lenge til jeg må holde ut med de lærerne..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg