Klar til siste år på skolen

Sitter og tenker tilbake på skolen og da jeg faktisk så for meg at jeg skulle begynne på ungdomsskolen og endelig bli ferdig med grunnskolen. Jeg har jo blitt plaget, mobbet, ertet og trakasert oppover årene og kanskje ikke så rart jeg gledet meg den gangen til å bli ferdig. 

Nå tenker jeg at jeg får bare nyte det siste året, selv etter åssen de 9årene mine på skolen har vært. Veit jeg kommer til å være veldig lei meg når jeg er ferdig med Hallingby Skole. 

Når jeg begynner på skolen igjen, så har jeg satt meg inn i hodet åssen jeg skal forholde meg til dette siste skoleåret, utenom å tenke på hva barnevernet og skolen mener egentlig. Jeg veit nok planene dems og det er helt greit. Men jeg har tenkt til å fullføre dette skoleåret med glans, og oppføre meg på den riktige måten som jeg alltid har prøvd.
Ting er ikke så lett å forandres hvis man tenker tilbake på bakhistorien min, på skolen altså. Da jeg var mindre gjorde elevene i min klasse og de andre klassene ting som førte til at jeg gjorde dumme ting. Dumme ting som alle kommer til å huske i flere år, det er jo ikke glemt enda… Jeg velger faktisk å ikke skrive spesifikt om de tingene for da veit jeg de fortsatt kommer til å bli husket og sagt. Jeg blåser egentlig i det som har skjedd, og driter egentlig i alt drittslening. Men jeg har jobbet ganske hardt med meg selv, selv om jeg har hørt at så og si ingen lærere ser det! Jeg skal også fortsette å jobbe med meg selv i 10ende klasse og ting har faktisk blitt bedre når jeg har jobbet med meg selv og håper ting blir enda bedre i 10ende. Skal også prøve å få enda bedre karakterer i 10ende klasse, for det har bare minsket og minsket for vært semester. Grunnen til det er noe jeg ikke ønsker å utgi på bloggen, men håper virkelig det ordner seg nå..

Har også nå gjort klart så og si alle skoleting til skolen begynner igjen. Kjøpt inn nytt penal og nye fargeblyanter som vanlig. Viskelær er på plass, mangler noen penner og vanlig gråblyanter, så får vel kjøpe det etter hvert. Invistert også med 3 markeringstusjer, 20 ruller med bokbind og en postmappe som jeg ikke helt sikker på om jeg kommer til å bruke til skolen enda…

Noen raske bilder jeg bare tok fra sengekanten:
:
1kr. stk. (Nille)


5kr. stk. (Nille)


Postmappe 9kr.  (Søstrene Grene)
Penal 29.90kr. (Nille)
Fargeblyanter 49.90kr. (Nille)
Markeringstusjer 5kr. stk. (Nille) 
Viskelær 5kr. stk. (Nille) 

 

Er du klar for skolestart eller hva skal du drive med til høsten nå?

 

 

Vi blogges =) <3
– Ann Helen 

14 kommentarer
    1. Emilie: Ja det er nok lurt det. Enig meg deg at det også litt greit å dra et annet sted eller by og handle. Jeg bor litt unna Hønefoss og jeg dro faktisk til Sandvika og handlet nesten alle ting der. Skulle jo til Sandvika uansett så da gikk det jo greit! =)

    2. Masse lykke til på det siste året, for vgs venter.
      Jeg jobber i praksis og er ferdig desember neste år, etter at jeg har
      tatt en prøve. Så jeg vil si at jeg gleder meg smått til å blir ferdig
      med de tre årene som lærekandidat.

    3. er egetlig sykt klar til å begynne med mitt siste år på ungdomskolen å det skal bli så godt, jeg har planer om å flytte til andre enden av Norge sammen med ei veninne så dette blir stort, skal også flytte skole for skal bo til pappa for orker ikke å bo hoss mamma lengre men nå er jo barneværnet blandett inn hoss meg åsså, men må fokusere på skolen samtidig som barneværnet å skal til retten til vinter osv :p Men du må kose deg masse å ser du er ferdig til skolestart, det er bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg