UKENS SPØRSMÅL #32- SELVTILLIT, SEXSTILLINGER, TRENING MOT ANGST..

SVARENE PÅ DENNE UKENS SPØRSMÅL 

Hva vil du bli? 
Det er jeg faktisk litt usikker på, men vurderer rådgiver. 

Har du noen gang hørt om “Zero waste”, og evt. prøvd å kutte ned på forbruket av søppel som f.eks. plast? Tenk på alle de sugerøra vi bruker, kaster og som havner i havet!
Nei akkurat Zero Waste hadde jeg ikke hørt om. Men tenker ofte på hvor mye som blir kastet og som havner i havet. Har også hørt at man det blir mye forsøpling ved vann, og at det er skadelig for fisken og andre dyrene som lever i/ved vann. 
 
Kan jeg spørre hva som er galt med faren din? Har ofte sett at faren din sitter i rullestol, så da lurte jeg på hva feiler det han? 🙂
Han har ikke rullestol, men et slags hjelpemiddel til ute bruk. Han bruker det siden han sliter veldig med hofter og vonde bein. Forresten så har han en stol inne med hjul på beina som han bruker på kjøkkenet for å komme seg lettere rundt. 
 
 
Får du egentlig ting sponset?
Det hender ja. 
 
Jeg er veldig glad i bloggen din fordi jeg kjenner meg godt igjen i det livet du lever. Har så og si gått igjennom nesten akkurat det samme som deg. Eneste forskjellen er vel at jeg sliter veldig med selvtilliten min. Til vanlig er jeg en XL-XXL og synes det er veldig tøft. Beundrer deg for måten du oser av god selvtillit og skulle ønske jeg også klarte det.
Det som jeg lurer på til neste spørsmålsrunde er noe jeg synes er vanskelig å skrive om, men som jeg håper du kan hjelpe meg med. Jeg har akkurat funnet drømmemannen min, han er en del mindre enn meg, noe som kanskje ser litt rart ut når vi går ute blant folk. Men det er ikke noe jeg tenker så mye over. Uansett, jeg synes det er veldig vanskelig å være intim med han pga størrelsen min. Jeg synes ikke jeg er noe fin naken, og er redd han får sjokk når jeg kler av meg for første gang. Har du noen tips til hvordan dine seksuelle opplevelser var og hvordan du lærte å føle deg bra naken foran andre? Tenker spesielt på størrelsen din. Har du noen tips til posisjoner som gjør det lettere for oss å ha sex? (tenker andre enn misjonær) Jeg kan helt klart ikke sitte oppå han, er redd jeg er for tung.
Håper du tar deg tid til å svare, hadde vært mye til hjelp<33 Digger deg!!!
Ååh, så utrolig hyggelig å høre! Tusen takk <3 Håper selvtilliten din går opp også, får jeg er helt sikker på at du ser smashing ut!! 
Helt ærlig så tror jeg det er veldig mange som tenker sånn uansett størrelse. Man er redd for å ikke være bra nok, for at partneren ikke skal like seg og at han trekker seg unna. Det er fullt forståelig, men vi har ofte mer bekymringer enn vi trenger. Jeg tenker som så at om han ikke hadde likt deg, så hadde dere ikke vært sammen heller. Men jeg er helt sikker på at han liker deg akkurat som du er. Dessuten er det ikke kropp som har mest å si, ved en person. Man trenger heller ikke å stresse med dette. Om du ikke føler deg komfortabel med å være naken foran han enda, så er det bare å vente med det. Ta tiden du trenger, og ikke føl deg presset!
Men jeg kan faktisk fortelle noe litt kleint da. Da jeg skulle ha sex med min daværende kjæreste for noen år tilbake, var jeg nok litt mer usikker på meg selv. Det var lyst ute, og selv om de lystette gardinene mine var dratt for så var det allikevel lyst. Jeg ønsket ikke at han skulle se meg naken med lyset på første gangen vi hadde sex, så jeg endte med å finne stifter til korktavle for å tette igjen lyset ved gardinene ved. Vi hadde sex flere ganger den dagen, og til slutt så gadd jeg ikke å gjøre noe med gardinene selv om det var lyst, haha! Jeg har merket at ting er blitt litt bedre ved årene, også blir det liksom litt lettere og lettere jo lengre man er sammen også føler jeg. En av grunnene til at selvtilliten min har bedret seg er fordi jeg har lært å like meg selv, jeg føler meg bra nok når det gjelder kropp. Jeg har også begynt å få flere bekreftelser fra andre at jeg er det, jeg blir fortalt at jeg ser bra ut og er fin, og det bedrer selvtilliten min helt klart. Men når det er sagt sliter jeg faktisk mer med hvordan jeg er som person. Jeg er redd for å bli avist om jeg sier noe dumt, at noen føler at jeg kanskje oppfører meg rart eller lignende. 
Det med sexstillinger tenker jeg at dette er sikkert noe dere kommer til å snakke om etter hvert, for da finner man litt mer ut av hva den andre liker og sånt. Jeg er helt sikker på at han ikke synes du er tung, men at det at du sitter på toppen er noe han vil like. Men det endrer jo ikke det faktum av hva du føler seg, og du skal ikke presse deg selv til noe du ikke vil. Men jeg håper han er flink til å fortelle positive og fine ting om deg, slik at usikkerheten din blir mindre ved tiden, og at du kanskje kan gå utenfor din komfortsone etter hvert. Selv har jeg ikke så veldig mange erfaringer egentlig når det gjelder ulike sexstillinger, men kan tipse om doggy, skje (altså på siden), og stående bakfra som jeg har hørt av andre. 
 
 
Hvorfor fremstår du som en bitch i virkeligheten men søt på bloggen? Flere jeg kjenner sier du har gitt de bitchblikk og ser stygt på de.
Først og fremst vil jeg bare si at jeg føler ikke at jeg fremstår som veldig søt på bloggen. Jeg prøver å være meg selv, vise et usensurert liv, oppturer, nedturer, ta opp viktige og tabubelagte ting. Og jeg føler bloggen speiler meg med virkeligheten. Jeg kjenner meg heller ikke igjen med det du beskriver at jeg fremstår som et bitch i virkeligheten. Om jeg gir folk bitch blikk eller ser stygt på folk så er ikke det med meningen hvert fall. Men jeg kan nok virke som en veldig mistenksom person, for det er jeg. Jeg stoler veldig lite på folk og overanalyserer veldig. 
 
Kan du skrive litt om hvordan du opplever panikkangst?
Kan skrive om det i et eget innlegg! 
 
Har du tenkt at trening kan hjelpe mot angsten? Vet du går turer osv, men tenker mer på hard trening og styrketrening osv. Er det et alternativ å melde deg inn på treningssenter. 
Ja, har prøvd det tidligere, og følte det hjalp litt. Men så mista jeg motivasjonen, hehe.. Tenker derfor at noe aktivitet er bedre enn ingenting, bare det å komme seg ut i hverdagen og gå en tur hjelper mye på psyken min. 
 
 
 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

10 kommentarer

Siste innlegg