INNKJØP FRA STOCKHOLM- DEL 1

affiliateslenker

STOCKHOLM INNKJØP- DEL 1

Da jeg var i Stockholm med Silje skal jeg love dere at det ble en del shopping. Dere har jo allerede fått en sneakpeak på noe av det i mine to siste innlegg, men det er fremdeles mye dere ikke har fått sett. Siden det ble en del innkjøp har jeg valgt å dele det opp i to. Håper dere liker innlegget!

Rosa t-skjorte med skriften Melons på- HER // Øredobber- Glitter // Shoker- Glitter

Body med lace up- H&M

Kjole- HER // Veske- Victoria Secret

Kjole- Monki

Hvit kjole med striper- H&M

Rosa topp- Gina tricot

Kjole med lace up- Gina Tricot

Hvit kjole med blonder- Denne nettbutikken

Svart kjole- HER

Rosa bomber- Monki

Oransj t-skjorte med teksten “As good as”- H&M

Hvit t-skjorte med teksten “Don`t look back you`re not going that wat.”- H&M

Rosa kjole- H&M

Grå kjole- H&M

Bikinioverdel HER // Bikiniunderdel HER

BH-HER // Bikiniunderdel HER

Shorts- H&M

 

Hva synes dere om innkjøpene?

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

70 kommentarer
    1. Anonym: Og hvem skal definere hva som passer min kropp? Helt greit å ha sin mening altså, men jeg bare er veldig spent på dette egentlig? For hvorfor kan ikke jeg som har litt ekstra på kroppen vise den stolt frem i kjole og bikini på stranda? Er jeg nødt for å gjemme kroppen min vekk i store hettegensere og joggebukse, eller hva er greia? Uansett, så synes jeg det er et helt trangsynt syn. Jeg tar meg ikke akkurat så veldig nær av det du forteller om at jeg bør gå i klær som passer min kropp, men det finnes faktisk mennesker der ute som blir utrolig såret over slike kommentarer. Bare en påminner om du skulle finne på å fortelle noen andre det samme 🙂 Ha en fin kveld!

    2. Jeg syntes det er direkte pinlig.
      Hvor får du selvtilliten fra? Må faktisk tro at du rettogslett er tilbakesatt.

    3. Syns du er frimodig som står på ditt:) glad du kan ver den du føler for og ikkje er svak og gjemmer deg bort! Stå på, du e hygglig og kjekk jenta 🙂

    4. Anonym: Pinlig? Ser ikke hva som er pinlig med å ha selvtillit når for å stå for seg selv og sine meninger? Altså, alle skal få ha sin mening her, men at andre skal definere hva som skal passe min kropp og at jeg ikke kan ha selvtillit fordi jeg har en del ekstra kilo på kroppen blir for dumt altså. Synes mer synd på de menneskene som sitter bak skjermen som ikke eier selvtillit å forsøker å trøkke andre ned.
      Og det å komme med en uttalelse om at jeg er tilbake satt fordi jeg har selvtillit blir litt for dumt mener nå jeg. Det kan egentlig ikke sammenlignes, selv om ingen av delene er feil. For alle er bra nok på hver sin måte!

    5. Det går helt fint ann å både kle seg fint og etter vær å vind I NOE SOM PASSER! Til å være blogger som skriver om klær å mote,er du virkelig ute å kjører! Vurdert en mat blogg i stede?

    6. Anonym: Fortell meg gjerne hvordan du kan definere hva som passer min kropp og ikke, for det her virker jo bare helt absurd spør du meg. Og alle har hver sin smak, hvorfor skal man absolutt følge trenden? Hvorfor kan man ikke ha sin egen stil og gå i hva man vil…?

    7. Du kan starte med å finne noe som faktisk passer din kropp og fasong. Det finnes veldig hyggelig mennesker i butikken som mer enn gjerne hjelper med sånt. Problemet er ikke hvordan du ser ut, bare hva du faktisk drar på deg! Stoooor forskjell der altså 😉 Dette kan være ett slag i magen… men, de som sier du kler det! De lyver, hadde de virkelig hvert din venn, hadde hvert tøffe nok til å si fra 😉

    8. At noe passer til sin kropp, handler om at plagget er flatterende. Det man legger i det begrepet er at plagget får frem de beste sidene med ens kropp. Ja, du står fritt fram til å hevde at absolutt alle delene ved kroppen din er like fine, og skal vises like mye ? OK. Men det jeg tror de over meg mener, er det å kle seg etter kroppsformen. Jeg, for eksempel, er normalvektg og ganskje slank, men jeg har ganske brede skuldre. Av den grunn liker jeg meg ikke i tank tops og kjoler med slike topper. Jeg har fine, lange ben, og bruker derfor klær som får frem de aspektene ved kroppen min som jeg liker best. Dette skaper dynamikk og figur. Det kan du også gjøre. H&M lager klær til kroppsfasonger innenfor et smalt spekter. Av den grunn ville jeg anbefalt deg å oppsøke butikker som tar kvinnens særegne kroppsFASONG ? ikke nødvendigvis størrelse ? i betraktning. Håper du forstår hva jeg mener. Ha en ellers fin dag 🙂

    9. Anonym: Så lenge jeg er fornøyd med hva jeg går i, så skal ingen andre kunne definere hva som skal passe min kropp og ikke. Jeg liker stilen min og synes det jeg bruker er behagelig på. Er ikke interessert i å gjemme meg bak store hettegensere og joggebukser som sagt, for helt ærlig er det, det mange ønsker at vi med litt ekstra på kroppen skal. Jeg har fått gutset og selvtilliten til å kunne gå i fine jeans, topper, kjoler og bikini, og det kan faktisk ingen ta fra meg uansett. Tenker at det her blir bare for dumt å gjemme seg bak en skjerm å skulle definere hva som passer andres kropp og fasong. Folk skal faktisk få gå i akkurat hva man vil, uten å måtte høre på andres meninger. Har venner som er ærlige og kommer med innspill om noe ikke skulle passe meg, men de sier også at om dette er plagg jeg virkelig liker så skal ikke deres meninger være en stopper. For det er faktisk kun opp til en selv om hva man vil gå med og ikke!

    10. Anonym: Det har jeg forstått, og om jeg har sagt noe annet, må det ha vært en misforståelse her. Jeg mener hvert fall det at uansett hvordan kroppstype man har skal man få gå i det man måtte ønske uten å måtte belage seg på andres meninger. Som jeg nå har nevnt et par ganger ønsker jeg ikke å gjemme vekk kroppen min bare fordi jeg har noen kilo ekstra. Og om magen min synes litt ekstra for å ta et eksempel, hva har egentlig det å si så lenge jeg er fornøyd selv? Hvorfor skal andre definere hva som er fint på min kropp og ikke? Jeg liker klærne fra både H&M og de andre butikkene, og velger derfor å gå i akkurat det jeg måtte ønske. Ser du har skrevet at du liker bedre å fremheve beinene dine som får frem de aspektene du liker best, men jeg er faktisk omvendt. Og om jeg skulle pirke på noe med min egen kropp så vil jeg bare si at, personlig liker jeg best å vise meg fram i kjoler og fine topper, for det er der jeg føler formene kommer fram, istedenfor beinene. Da får liksom andre et annet fokus på meg en beina mine. Kjenner flere som ønsker å skjule kroppen sin, fordi man føler et press fra andre, noe jeg synes er forferdelig trist.. Og jeg prøver derfor å minske dette presset med å kunne legge ut bilder av meg selv på denne måten, for å inspirere andre til å kunne gjøre det samme. Veit det har hjulpet mange og jeg vil mer enn gjerne hjelpe enda flere! Ha en fin kveld du også 🙂

    11. Du gjentar deg selv hele tiden…. ønsker ikke å verken høre el ta i mot tips fra folk som faktisk kan mer enn deg, el ønsker å gi deg ett godt tips! Personlig syntes jeg faktisk du skal ta til deg det disse over skriver her. Du snakker om at du har funnet selvtillit … for meg virker det helt motatt. Du må våkne frøken! Se deg i speilen en gang til å spørre deg selv om dette virkelig er sånn du vil fremstå!? Å så må jeg få spørre hvilken stil du mener du har å liker? Du har ingen stil!

    12. Anonym: Man må jo nesten gjenta seg selv her når det sitter anonyme mennesker med trangsynte meninger om hva som skal passe andres kropp og ikke. Altså misforstå meg rett, jeg tar til meg råd og tips i ny og ned, men ved dette temaet ser jeg faktisk ikke hensikten når jeg er fornøyd i egen kropp og med min stil. Og apropo det, må man egentlig ha noen spesiell stil? Jeg føler jeg ikke trenger å følge trenden og liker å kombinere litt av akkurat hva jeg liker! Alle mennesker har sin egen stil og sin egen personlighet, sånn som du går kledd er din stil og det fremhever deg som person. Og jeg liker slik jeg går kledd og ønsker å utgi meg selv på denne måten. Jeg er fornøyd, hvorfor skal andre måtte bestemme hva jeg vil gå i? Alle mennesker har sin egen stil og det hadde vært fryktelig kjedelig om alle hadde kledd seg likt også.. Som nevnt i en annen kommentar her så har jeg hjulpet mange mennesker ved å skrive om dette med selvbilde og kroppspress+ ved å poste bilder av meg selv i kjoler, topper og bikini. Og om jeg kan gjøre det for å hjelpe flere, så gjør jeg det med glede!
      Gjentar nok en gang at vi alle mennesker er forskjellige og det som er fint for meg, er ikke nødvendigvis fint for deg, og omvendt. Hvordan JEG velger å kle meg, hvordan JEG har lyst til å fremstille meg, er egentlig opptil MEG faktisk..

    13. Syns folk over her skal chille litt på besserwisserstadiet her. Jævlig spent på åssen du som snakker så mye om stil egentlig ser ut. Syns du er tøff Ann Helen! Stå på!

    14. Du skal få gå i de klærne du vil. Men vil virkelig anbefale deg å høre på anonym over. Du trenger ikke kle deg i telt, men det finnes masse plagg som kan fremheve trekkene dine på en bedre måte. Feks så kan du kjøpe klærne dine litt større, mye av de klærne du har, ser rett og slett for små ut. Litt løsere topper, og med andre snitt ville gjort at fasongen din så finere ut. Feks den lyserosa kjolen fra hm kledde deg kjempegodt. Samme med den grå kjolen. Du får en mye finere fasong i dem og ikke minst ser du slankere ut (og det er jo noe de fleste vil). Selfølgelig er dette helt opp til deg selv som du sier. Men noen ganger burde man ta til seg litt kritikk. Alle klær er ikke like fine på alle, og en genser er heller ikke menigen at skal kle alle, siden alle er forskjellige.

    15. Skjønner helt ærlig ikke hvordan du ikke ser at folk her kommer med gode tips om at du må kle deg etter din fasong, handler ikke om å gjemme vekk kroppen sin men om å gå med noe som representerer den bedre. Skjønner heller ikke hvorfor du spør folk om deres mening visst du bare vil ha skryt/ falske kommentarer på klær som absolutt ikke kler deg. Og at du har så stor selvtillit som du sier og er komfortabel med å gå sånn jaja… du burde faktisk ikke ha det for er ikke bra for helsen din.. du burde se på hva plus size modeller går med og dra noen tips derfra for hva som kan kle deg bedre, man kan gå i mye fint som ikke er joggeklær men som representerer kroppen din bedre og skjuler de verre stedene.

    16. Anonym: Alle skal få ha sin mening her, men til syvende og sist står det opp til meg om hva jeg velger å kle meg i og ikke. Tusen takk for tips, men de to kjolene du nevner føler jeg faktisk at de skjuler formene mer enn ved de andre. Og må bare tilføye at jeg har prøvd enormt mange klesplagg før jeg fant disse som jeg falt for, kjøper ikke det første jeg ser bare fordi jeg synes det er fint uten å vite at det passer 🙂

    17. Erika: Har aldri sagt at jeg ønsker bare skryt på ting jeg legger ut, faktisk har jeg opplevd å få en del konstruktiv kritikk og negative kommentarer gjennom mine fem år som blogger, men når mennesker skal definere hva som passer andres kropp og ikke går det faktisk for langt. For hvem er det egentlig kan definere hva som passer andres kroppsfasong og ikke? Hvorfor kan ikke folk å gi hva de vil og få være seg selv?
      Men hva som er bra for helsen min eller ikke, er jo mitt problem, ikke ditt..

    18. Jeg syntes du er vakker, jeg! Likte spesielt godt den går kjolen fra HM, da den passer til mange ulike anledninger!

    19. altså det hær blir for domt.. kan ikke bare dokker drite i å diskutere? ho kan gå i akkurat ka ho vil. skjønne at dåkker har dåkkers mening, men si det heller på en litt mer “snill” måte. syns du kledde klærne veldig godt!<3 drit i ka dæm sir<3 æ syns d e kjempe bra at du har selvtillit! you go girl!<3

    20. Til alle dere som prøver å gi ett godt tips! Jeg er så enig med dere ! Så trist at hu ikke skjønner el ser det selv! For ALT er faktsik ikke lov!!

    21. Du må seriøst være en av de kuleste i verden, hvorfor tar folk seg tid til å trykke deg ned og komme med “tips” når du ikke trenger det? haha lo, sykt kult at du digger deg selv, det gjør jeg og! sykt fine innkjøp BTW <3

    22. Fysøren , blir helt sjokkert over hvor ekle noen mennesker kan være!
      Skjerpings folkens!
      Syns disse plaggene kledde deg utrolig bra og satt sykt fint på deg!

    23. Du skrev at du ønsket fokuset vekk fra bena og låra….syntes du det var lurt med den rosa shortsen?

    24. Jeg blir helt kvalm av mange kommentarer over! Er det mulig?
      Jeg syns det var utrolig fine kjøp😍 Fortsett å gå med det du liker!! Tror jeg skal rett på butikken og kjøpe den rosa kjolen for den var såååå fiiin, og du kledden på prikken syns jeg😍
      Tusen takk for at du er du, vi trenger flere som deg i dette kroppspresset og hysteriet vi vokser opp i!!

    25. Skal jeg være ærlig skjønner jeg ikke hva folk snakker om. Synes klærne satt fint på deg, og fikk formene dine frem på en fin måte! Det er greit at klær kan brukes til å fremheve eller forminske deler av kroppen man er fornøyd eller ikke fornøyd med, men når dere kommer med slike kommentarer virker det jo som at dere ikke liker det som blir fremhevet, noe som jeg synes blir for dumt. Dere har dessuten INGENTING med hvordan hun kler seg eller ikke, skjønner at folk kanskje vil komme med tips for å hjelpe henne, men syns enkelte ble veldig spydige. Stå på Ann Helen, du er veldig skjønn og jeg synes det er bra at du står imot kroppspresset!

    26. Kan folk slutte å snakke om dette som om du har gjort noe ulovlig?
      Hun skader absolutt ingen ved å gå i det hun vil, tvert imot syntes jeg hun inspirerer til aksept for at folk er forskjellige.
      Det finnes større problemer her i verden enn at noen kler seg på en måte du ikke personlig liker. Bli gjerne med i en debatt som faktisk er viktig 🙂
      Jeg syntes du er tøff, Ann Helen!
      Det er utrolig sterkt å klare å fortsette som du gjør til tross for all den ufortjente kritikken du får. Stå på 🙂

    27. Du ser fantastisk ut! Og er en inspirasjon for andre!
      Ikke bry deg om de stygge kommentarene! Er anonyme tapere som aldri hadde turt å stå for det de skriver i virkeligheten og føler seg bedre av å tråkke ned på andre! De har det nok ille med seg selv og blir misunnelig når de ser deg ha det så fint!
      Virkelig flott er du og fortsett med slike innlegg! Verden trenger å se noe annet enn de “normale” syltynne perfekte rosabloggerne! Du er et godt forbilde!

    28. Det eneste pinlige her er de anonyme, hatefulle kommentarene. Skam dere! Du/dere vet utmerket godt at det ikke er tips i det hele tatt, det er ren sjikane.
      Jeg er imponert over måten du hever deg over de stygge kommentarene på. 🙂

    29. Anonym: Absolutt. For selv om jeg vil ha fokuset vekk fra ben og lår, så betyr ikke det at jeg må gjemme de vekk nødvendigvis. Jeg for eksempel ønsker enten korte kjoler som går litt ovenfor knærne eller så må de være helt lange, og har jeg kjoler som går ovenfor kneet så synes beina uansett. Men om kjolen har en fin “overdel” så er det dette som blir hovedpunktet på en måte om du skjønner? Og akkurat det samme blir det om jeg går med shorts og topp- har jeg en fin topp til er dette hovedfokuset tenker jeg. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at jeg er kontaktsøkende angående overkroppen min altså, men jeg vil heller at fokuset skal være at jeg har på fine overdeler og topper, enn bukser for eksempel. Heldigvis var dette med ben og lår kun et eksempel om det var noe jeg skulle pirke på, for jeg går i hva jeg vil uansett hvordan de ser ut faktisk, uten å måtte bry meg om hva andre mener 🙂

    30. Jeg blir helt oppgitt av kommentarene over som skal gi “tips”… Når ble dere moteeksperter? Når visste dere bedre enn andre hva som passer best til hvilken fasong? Jeg synes Ann Helen tar opp et viktig tema, nemlig kroppspress. Å oppfordre andre til å ha god selvtillit og kle seg i de klærne man vil og ikke bli påvirket av hva “idealet” er, burde ikke skape så kvalmende reaksjoner! “Fremheve det gode”, “skjule de verre stedene”, hvem ga dere rettighet til å bestemme hva som er de bra og de gode delene av kroppen? Jeg synes du er drit kul, og jeg digger klærne du har kjøpt. Du takler de negative, anonyme kommentarene med glans!

    31. Jeg blir direkte kvalm av noen av disse menneskene i kommentarfeltet.
      Jeg trodde vi hadde kommet lenger på denne fronten, men det er tydeligvis fortsatt mennesker som kommenterer hvordan du kler deg på en så ekkel, nedlatende, og bedrevitende måte. Jeg skjønner ikke hvorfor disse menneskene over her fremstiller seg selv som eksperter på området, men ikke skriver navn eller gir oss noen mulighet til å se hvor vidt de kan noe som helst om mote i forhold til fasong? Dere mister all troverdighet og dere fremstår utrolig tafatt. Forsåvidt forstår jeg ikke i det hele tatt hvorfor overnevnte tar seg bryet med å kommentere innlegget, da dette er så langt unna tilbakemelding man kommer. Du ba om kritikk, og det de kommer med er så utrolig lite underbygget, og vinklet på en måte der det fremstår som mobbing over faktiske ærlige tilbakemeldinger.
      Vi trenger flere kvinner som deg. Stå på, post det du vil, og kun ta tilbakemeldingen fra de som faktisk ønsker å styrke deg, ikke dra deg ned. Du ber om tilbakemeldinger, og det kommer du til å få, men jeg synes ikke du skal akseptere at folk kommer med disse kommentarene. Jeg blir rett og slett flau. Kommentarene på å kle seg etter sin fasong kunne vært valide hvis de faktisk hadde vært kompetente på fagfeltet.
      Du har kjøpt deg mange fine klær, noe av det kunne jeg også tenke meg å kjøpe selv! Du er vakker, flotte kvinnemenneske. <3

    32. SYKT hvor mange som slenger så mye drit. Hva er problemet? Er det virkelig så viktig for dere å dele det kvalmende dere skriver?? Det er jo helt absurd. Kan dere ikke bare heller gå ut av bloggen og ikke bry dere mer om det? MÅ det virkelig deles, det barnslige og idiotiske dere skriver. Trodde vi var ferdig med slik mobbing.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg