OM MEG

Nå er det syv år siden jeg opprettet denne bloggen, og det er nok så lenge siden sist ordentlige presentasjon av meg selv også. Så.. hvem er jeg, hvorfor havner jeg plutselig høyt oppe på listene til blogg.no, og hvorfor bør du besøke min blogg igjen?

Mitt navn er Ann Helen, og jeg er 21 år gammel. Har to hunder. Milla (Chihuahua) på 8 år, og Michelle (blandingshund) på 6 år. Jeg er oppvokst på Hallingby, som er et lite tettsted utenfor Hønefoss. Sammen flyttet jeg og hundene til Hønefoss Mai 2018.

Etter tre år på videregående, visste jeg ikke hva jeg ville studere videre og motivasjonen var/er heller ikke der. Jeg sleit dessuten mye med psyken og konsentrasjonen. Jeg startet derfor opp på jobbsøkerkurs. Gikk der rundt et år, og fikk bare noen korte vikariater. Psyken min har gått litt opp og ned i alle år egentlig, men ble enda verre i 2018. Nå sitter jeg her med to jobber, bloggen har utviklet seg fra hobby til jobber, og i juli skrev jeg også under på kontrakt som ekstrahjelp/tilkallingsvikar på en arbeidsplass, og jobber oftest 1-3 dager i uka. Hvem hadde trodd det kort periode etter at psyken ble dårligere og depresjonen slo meg igjen? Det har jeg gjort meg sterkere, og enda mer bevisst på at man kan få til det man vil!

2. Juli 2019 fant jeg tilbake til min store kjærlighet, Martin. Sammen liker vi å reise, oppleve nye steder, gå turer med hundene, jobbe med sosiale medier og generelt være i hverandres selskap.

Jeg begynte å skrive på denne bloggen i april 2012, og siden den gang har jeg delt alt fra hverdag, sminke, mote og interiør. Men det er ikke det som er typisk min blogg, og det jeg deler mest. Jeg skriver om også sterke meninger og personlige ting. Jeg har hatt en bakgrunn med barnevernet, mobbing, seksuelle overgrep, alkoholisme i hjemmet, omsorgssvikt, angst og depresjon. Mye av dette har jeg latt dere få høre en del om. Det at jeg er så uredd og åpen, er nok en av grunnene til at jeg ofte ligger ganske høyt oppe på topplistene til blogg.no. Jeg skriver om det som er tabu, og det folk synes er kleint å snakke med andre om. Kroppspress, og det å være seg selv er nok en av de tingene jeg bruker min stemme mest til, spesielt på Snapchat. Det er noe jeg brenner og kjemper veldig for, at kropp er topp uansett, og at man skal få være seg selv. Man skal ikke føle at man må forandre seg for andre for å bli likt. I Juni 2015 skrev jeg dette innlegget som gjorde at jeg havnet på 4. plass i Norge, og etter det var ikke bloggen min like ukjent lenger for folk flest.

Psykisk helse er også et tema som er gjenganger her. Jeg sliter med både angst, depresjon og søvnproblemer, og skriver ofte om følelsene mine rundt dette og hvordan dette preger min hverdag. Jeg går til psykolog en gang hver andre uke, og i blant deler jeg mine tanker rundt timene der og hvordan det generelt er å gå til psykolog.

På bloggen min får du rett og slett litt av alt. Jeg har ingen målgruppe jeg ønsker å nå ut til, og skriver om det som faller meg inn. Det er mye skriving og jobb, men mest av alt inspirerende og gøy. Mestringen jeg får gjennom bloggen, gir meg en følelse jeg ikke har kjent på noen annen måte før, og jeg vil derfor ikke avslutte denne lille bobla mi på en god stund!

 

 

Kontakt

Mail: [email protected]

Facebook: HER

Snapchat: @adalsjenta

Instagram: @adalsjenta

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg