BAKGRUNNEN FOR BLOGGNAVNET

“HVA BETYR ADALSJENTA?” 

Noe jeg synes er veldig gøy er når lesere gjenkjenner meg og kommer bort for å slå av en prat og/eller ta bilde med meg. Det er veldig koselig og jeg setter veldig stor pris på. Ofte hører jeg de si: “Det er hun bloggeren”, “Der er Adalsjenta” eller bruker bare bloggnavnet, helt enkelt og grei også. Men har jeg egentlig noen gang fortalt bakgrunnen for bloggnavnet? Mulig på en spørsmålsrunde en gang i tiden. Færrest husker nok det, og flere har spurt meg i senere tid om hva det betyr og hva bakgrunnen for navnet er. Så tenkte jeg like gjerne kunne lage et eget innlegg om det. 

Jeg kommer fra en plass som heter Hallingby som ligger i Ådal. Det var der jeg fikk navnet fra egentlig. Jeg burde kanskje brukte to a-er i bloggnavnet mitt for å gjøre om til en å, men synes helt ærlig det ble finest slik på den tiden, noe jeg forsovet fremdeles er enig i også. Helt enkelt navn å huske, selv om jeg veit at om jeg hadde opprettet en ny blogg nå, ville navnet vært noe helt annet. Så når folk roper “Adalsjenta” etter meg er det egentlig “Ådalsjenta”, og nå er det vel egentlig “Hønefossjenta” siden jeg ikke engang bor der lenger. Haha! Men sånn enkelt og greit så er dette forklaringen, og skulle det være noen spørsmål utover det så er det bare å legge igjen en kommentar. 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

4 kommentarer
    1. Jeg er fast leser av bloggen din, og synes du skriver godt, både språklig og innholdsmessig. I dag lurte jeg litt på hva du mente med” noe jeg forsovet fremdeles er enig i også”. Mener du “noe jeg for så vidt fremdeles er enig i også”? Forsovet er jo at man sover lenger enn man hadde planlagt. Men det kan vel hende at autokorrekturen har spilt deg et puss! Ha en fin kveld og fortsett med en fin blogg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg