TAXI TIL 1754 KR

1754 KR FOR TAXI

I går var jeg som nevnt i det forrige innlegget mitt i Drammen. I utgangspunktet skulle jeg ta siste bussen hjem som gikk litt over fem, men ingen buss kom. Ringte derfor inn til Brakar for å spørre om forsinkelser eller lignende. Fikk beskjed om at de skulle ringt tilbake, noe de gjorde omtrent 10 min senere. Fikk da beskjed om at hadde sendt en taxi til meg. Veit reglene deres er sånn, men jeg ble oppriktig veldig sjokkert og glad. Dette var jo siste buss hjem, så det at de dekte taxi for meg til Hønefoss gjorde jeg meg veldig lettet. Det er jo et stykke for å si det sånn. Må også bare nevne at taxi er dyrt altså, noe jeg allerede visste om. Men altså 1754kr? What? Verste av alt er at taxisjåføren fortalte meg at han ikke får mer enn rundt 500kr av de pengene. Det er sykt!! Greit at det er mer enn en vanlig timelønn, men han fortalte meg at noen ganger tjente man ikke mer enn 25kr i timen engang..

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

 

 

3 kommentarer
    1. Sjåføren har ikke noen utgifter å dekke på bilen, de er det bileier som har. Så derfor får ikke sjåføren alt. Taxien er tilknyttet en sentral som koordinerer all kjøring, de skal også ha sin andel. Så om sjåføren skulle tjene fett, så ville regninga til deg og meg blitt ennå høyere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg