ER DET VIRKELIG EN ULYKKESDAG?

FREDAG DEN 13.

Da jeg våknet opp i dag, så jeg at det var lagt ut flere innlegg på ulike grupper på Facebook om fredag den 13. “For mange oppleves det som en ulykkesdag, har du rykket å oppleve noe?” stod det på en av dem, hvor folk kommenterte både positive og negative erfaringer om denne dagen. Men er det i bunn og grunn en ulykkes dag? Av ren nysgjerrighet gjennom dagen, var jeg til slutt nødt til å begynne å google litt. Helt siden oldtiden har denne dagen vært forbundet med ulykker og lidelser, både fordi fredag ble sett på ukens uheldigiste og at tallet tretten har vært ansett som farlig. For all del så stemmer nok dette fra gammelt av, men helt ærlig så tror jeg dette bare henger igjen i hodet på mange. 

Om du stryker på førerprøven, er syk, mister noe i gulvet, krangler med noen, så tror jeg helt ærlig ikke at dette kommer av denne dagen. Kanskje du får litt mer negative tanker om dagen, men for min del så tror jeg ikke at dagen i seg selv utgjør de ulike handlingene. Det er jo ikke heller uten grunn at det skjer færre ulykker denne dagen, for å dra inn et eksempel. Tryg forsikring opplever faktisk 16% færre bilskader denne dagen, og det gir jo mening. Mange folk er livredde på denne dagen, holder seg inne og er mer forsiktige. Mulig jeg er litt overpositiv og lite overtroisk, men mest av alt kjenner jeg på en følelse av at jeg har noe rett i det jeg sier nå..

 

Hva er dine erfaringer med denne dagen?  

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg