FØLER JEG MEG FIN ELLER BRYR JEG MEG BARE IKKE?

SVAR PÅ LESERSPØRSMÅL

Hver dag mottar jeg kommentarer og spørsmål både her på bloggen og andre sosiale medier fra dere. Et spørsmål som bemerka seg litt ekstra hos meg var et jeg fikk inn på Sarhah her for leden. Et utrolig bra spørsmål, som jeg ønsker å si litt mer rundt om, enn bare et lite kort svar som ikke tar meg mer enn et minutt å svare på ved tale på snap . “Føler du deg fin i shorts og bikini elle bryr du deg bare ikke? Jeg sliter veldig med å gå slik fordi jeg selv forakter det jeg ser. Lurer på om du faktisk har lært deg å synes det er fint med eller om du bare gi blaffen? Er det 0 ubehag for deg å gå med shorts eller bikini? Hvordan har du greid å oppnå dette? Jeg beundrer deg.

For dere som har fulgt meg en stund er dere kjent med at jeg har blitt mobbet grovt igjennom mange. Jeg opplevde at jeg fikk negative, og rett og slett fæle kommentarer etter meg. Jeg ble beskyldt for ting, slått og sparka for å nevne noe. Mobbingen ødelagte en del for meg, og da særlig når det ikke ble gjort noe med da det ble tatt opp med skole. Ofte kom jeg hjem å var lei meg og gråt av fortvilelse. Selvfølelsen min ble heller ikke god, både når det gjaldt meg som person, men også utseende mitt.

Det tok meg ganske mange år å bygge den opp igjen. Men det var da jeg innså at mobberne ikke ville meg noe godt at endringene startet. De skulle ikke få knekke meg! Jeg så at det ikke var meg det var noe galt med, men dem. Jeg så at jeg var en jente med gode verdier og holdninger, som ville alle at de som ville meg godt skulle ha det bra. Kroppen min var som den var, og jeg trivdes i den. Hvorfor skulle jeg la andre få ødelegge det?

Ved trykke rammer kan jeg egentlig ikke huske at det var så veldig stort problem for meg å gå i bikini, shorts og kjoler, da jeg var yngre. Vi hadde campingvogn i Charlottenberg, hvor jeg badet hele sommeren. Jeg tenkte aldri over det der. På skolen derimot, der var det ubehagelig, men det var litt mer sånn generelt. Jeg fikk blikk etter meg uansett hva jeg gikk kledd i. Det å gå på stranda i bikini, ha på shorts eller kjole i offentligheten gikk fint. Blikk kom, men de traff meg ikke like hardt. Da jeg etter hvert sluttet på ungdomsskolen var problemet borte på en måte. Jeg slapp å måtte møte på disse menneskene hver dag, for det var ikke bare klassen min som jeg ble mobbet av, men også både eldre og yngre jenter og gutter på skolen. Første videregående la jeg ut et innlegg på bloggen om sommerkroppen. Du kan lese det her (direktelink). Det var et innlegg jeg hadde tenkt lenge på å skrive, og da hadde jeg nok allerede vært veldig selvsikker med kroppen og utseende mitt noen år, for jeg minnes at jeg la ut bikinibilder på instagram noen år før.

Det at jeg har klart å bygge meg opp såpass mye fra mobbingen jeg har vært igjennom, er noe jeg verdsetter enormt. Jeg er glad for å kunne være glad i meg selv og min egen kropp. Sommeren er min favorittårstid. Det å ha på seg bikini på stranda, pynte seg opp med kjoler og shorts, og være komfortabel med dette, er noe jeg gleder meg over. Enda mer gleder jeg meg over at jeg motiverer andre til å gjøre det samme. Det at jeg har skrevet flere blogginnlegg gjennom flere år om dette her med kropp, kroppspress og selvbilde har vært viktig for meg. Mitt mål er å kunne inspirere og hjelpe andre, noe jeg også veit at jeg har gjort.

Men sånn tilbake til spørsmål og litt mer sånn konkret svar. Det har blitt sånn at andres meninger har ingen betydning for meg lenger, jeg bryr meg rett og slett ikke. Det er vel noe jeg tror dere har fått et inntrykk av også. Samtidig føler jeg meg fin og jeg føler meg bra nok, når det kommer til kroppen min. Blikkene som kommer nå, tar jeg ikke til meg på samme måte, og jeg føler det ikke som ubehagelig å skulle gå i akkurat det jeg liker og synes er komfortabelt å gå i, og da altså kjoler og shorts som er noe av det beste jeg veit å ha på. Jeg virkelig elsker det!

Hvis dere ønsker kan jeg også komme med litt mer generelle tips for å kunne oppnå dette? Let me know.

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

15 kommentarer
    1. Jeg klarte ikke lese alt pga konsentrasjonsvansker som jeg sliter med for øyeblikket, men jeg vil bare si at du er en vanvittig vakker jente og at du herved er stemplet som en stor inspirasjon! Jeg får lyst til å kaste meg ut i å legge ut flere bilder av meg selv på bloggen, OG VÆRE KOMFORTABEL med det. Stå på videre!

    2. Du må ha veldig lite kunnskap om hva MYE usunn mat gjør med kroppen din. Det er helt vilt hvor lite selvinnsikt du har. Du sier “dere ser bare en bitteliten del av det jeg spiser”, så hvorfor ikke prøve å fokusere på å legge ut bilder av mat som ikke bare er pizza, kaker, is, godteri?

    3. Så flott å lese at du har selvtillit, og at ingen får knekke deg. Du vet sikkert at det ikke er sundt å være overvektig. Har du prøvd å slanke deg, eller bryr du deg ikke om det heller?
      Alle har lov til å gå i de klærne de vil. Men det er finest når vi kler oss etter kroppen. Selv er jeg tynn, men med litt mage. Jeg har fått en del barn. Jeg bruker kun gensere som skjuler de valkene. Jeg synes slett ikke valke er noe særlig. Men om man er fornøyd med det selv, så er det klart man kan gå i klær som viser valker. Jeg mener at ellers så har man lov til å gå i bikini og badedrakt uansett størrelse. Stranden er for alle 🙂

    4. Hei! Du er så flink med ord! Ved å lese bloggen din blir jeg mer glad fordi du virker som en person som ikke bare er opptatt av utseende relaterte ting, noe som de aller fleste toppbloggerne gjør. Du virker utrolig hyggelig, og stå på videre. Klem ❤️💖

    5. Kristine: Tusen takk, så utrolig hyggelig å høre fine deg <3 Supert å høre at du har fått et slik inntrykk, for det stemmer så utrolig bra! Igjen- tusen hjertelig takk! Klem <3

    6. Anonym: Så klart veit jeg det, men nå er det heldigvis min kropp og så lenge jeg er fornøyd er det det viktigste. Selv om man har litt ekstra på kroppen, betyr ikke det nødvendigvis at kroppen i seg selv er så usunn. Nå skal jeg ikke skryte på meg at jeg har en sunn kropp eller ikke, men tenker det er viktig å tenke over før man kaller noen overvektig.
      Så bra du synes det er finest når folk kler seg etter kroppen. For min del så synes jeg ikke at andre kan definere hva som er fint etter andres kropper, og om det er noen som gjør det, så håper jeg virkelig ikke at vedkommende det omhandler tar slik til seg. For kropp er topp uansett, og jeg synes man skal få gå i absolutt hva man ønsker!
      Men det er bra du gjør det du føler for, det er det viktigste. Vi alle har hver våres meninger og tanker rundt ulike ting, og det er helt greit! Helt enig med det sistnevnte 🙂

    7. Kaffeslabb: Det går helt fint. Tusen takk, så utrolig hyggelig å høre <3 Setter utrolig stor pris på det du sier! Do it, jeg er helt sikker på at det vil du klare <3 Tusen takk, det skal jeg! Stå på du også fine deg <3 Klem!

    8. Vær så snill ikke bry deg om de slemme kommentarene! De vil bare trekke deg ned, og påvirke deg slik at du skal fikse deg og bli lik resten av samfunnet. Jeg selv synes at kroppspresset i dag er ekstremt. Det virker som at det betyr alt i verden. Man skal være sykelig tynn, stor rumpe, sixpack, gap, tynn midje, brede hofter, store lepper, tydelige skinnbein, brun, liten nese, langt og nydelig hår, veltrent og spise bare sunt osv ( listen fortsetter). Det at du skiller deg ut er sunt for alle oss mennesker og alle må huske på at vi er skapt forskjellig ! Du viser ved å være annerledes at man kan fortsatt være lykkelig/glad! Man må ikke oppfylle de høye kravene for til hvordan man skal se ut. Videre håper jeg du får en AMAZING uke med hundene dine🐶🐶😀💖

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg