UKENS SPØRSMÅL #23

UKENS SPØRSMÅL #23- SEKSUELT MISBRUKT, MOTIVASJON I EN DÅRLIG PERIODE, ENSOM PÅ JULAFTEN.. 

Du fortalte at Martin fortalte om misbruket til din mor, syntes du at det er riktig at dine nærmeste venner ikke gjorde noe med det? Du ble misbrukt, og de som viste det gjorde ikke noe med det? Ikke varslet skole, politi eller foresatte? Mener du at det er riktig håndtert? Hva ville du gjort om en venn hadde vært i en slik situasjon som du var i?.. 
Jeg har ikke fortalt så mye her på bloggen at jeg har blitt seksuelt misbrukt, men om dere vil høre litt om det så snakket jeg litt om det på snapvlogen min i går (adalsjentablogg heter jeg der). Men tilbake til spørsmålet så er jeg både enig og uenig. Jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig for andre rundt å ikke gjøre noe med det. Det er vanskelig å vite hva man skal gjøre, og hva som kan skje om man gjør noe med det. Samtidig veit jeg med meg selv at om noen av mine venner hadde vært i denne situasjonen ville jeg tatt tak, og gjort noe med det. Personen kunne kanskje blitt sur, for jeg ble jo faktisk det der og da selv på Martin, men jeg er jo veldig takknemlig for at han hjalp meg ut av det og fikk meg til å anmelde det! Helt ærlig så er det jo ikke riktig håndtert, men jeg klandrer absolutt ingen for det, for jeg har som sagt full forståelse for at det kan være vanskelig for andre å gjøre noe med det. Kan evt. skrive mer om dette senere om det er av interesse for flere!  

Favorittsang for tiden?
Denne sangen går på repeat hos meg dagen lang og jeg synger på den overalt hvor jeg går, til og med i dusjen. Ellers går det også en del i julesanger, prøver å komme litt i julestemning, hehe! 

 
Kjendis cruch?
Jeg veit helt ærlig ikke.. 

Favorittfilm(er)?
Ser veldig lite filmer, så det må nok bli Fifty Shades (alle), haha! 
 

Veldig utfyllende svar du alltid kommer med! Jeg lurer på en ting: hvordan finner du motivasjon, når du har en dårlig periode? 🙂 klem!
Det er jo klart at det er mange dager jeg har lyst ti å gi opp, sperre meg inne og bare være alene. Ting er ikke bestandig lett for meg å takle heller, selv om det kan se sånn ut. Jeg er i en dårlig periode  nå, hvor ting føles veldig vanskelig. Jeg prøver å ikke tenke så mye på det som er vanskelig, selv om det hjelper mange ganger å tenke og klare opp i tankene også. Så det varierer jeg litt på. Ellers pleier jeg å være med de som gjør meg glad, være med hundene og blogge. Det gir meg mye glede og motivasjon i hverdagen! 

Hvordan ser du for deg året 2018?
Kjæreste, jobb, hus og barn. Hahah neida! Jeg håper hvert fall på et mye bedre år, men skal ikke ha for høye forhåpninger. Har jo sett hvordan dette året ble så..  Håper på mindre drama, at jeg slipper rettsak slik som jeg var i, i februar/mars i år (noe jeg veit jeg gjør, men det var så tung periode, derfor jeg nevner det), en grei jobb, at bloggen går bedre og at livet generelt blir bedre. Men som sagt skal jeg ikke ha for høye forhåpninger. 

Hvordan ser du for deg, at livet er om 5 år?
Da kan jeg vel sette opp det forrige, at jeg har en fantastisk kjæreste, lever av bloggen, har et stort og flott hus og tvillinger. La oss håpe at drømmene mine blir til virkelighet! 

Det med at du sliter med ryggen kan være prolaps eller noe da? Har du tatt mr? 
Nei det har jeg ikke. Ryggen er bra igjen nå, men takk for tips!

Vil ikke tro at ryggsmertene kommer fra kosthold?? det har ikke mye med saken å gjøre isåfall, men kunne jo prøvd å dra til en fysioterapeut for finne problemet, er ingen her inne som kan fortelle deg hva som er gale da de ikke er leger selv:)
kan uansett fortelle om egen erfaring. da jeg begynte på p-piller fikk jeg mye større pupper som belastet ryggen min mye i forhold til det den var vandt til, kan jo eventuelt ha noe med det å gjøre kanskje? er ikke for å hoppe til konklusjoner her, men ville bare være til hjelp:) håper du blir bedre snart!

Tusen takk for tips, setter stor pris på det! Tanken var god, men ryggen er mye bedre nå.

Hei. Har lest tidligere på bloggen din at du sier du ikke har noe spesielt usunt kosthold. Jeg synes du har manglende selvinnsikt når du sier du spiser sunt, men på snap legger du ut at du spiser subway og drikker urge på en tirsdag til lunsj. Hvorfor lager du deg ikke mat hjemme istedet, eller kjøper sunnere mat?
Synes verken min kosthold er sunt eller usunt for å være helt ærlig. Virker som at folk har fått inntrykk av at bare fordi jeg har noen ekstra kilo på kroppen, så spiser jeg godteri, drikker brus, spiser generell usunn mat hver dag. Og ja jeg spiser godteri, drikker brus, og ja jeg kjøpte meg Subway og drakk Urge i dag, men betyr det at jeg er usunn når jeg gjør ikke gjør det hver eneste dag? Mange dager pleier jeg ofte å kjøpe meg salat for eksempel, men jeg legger da ikke alltid ut på snap hva jeg spiser! Som for eksempel så er jeg veldig glad i fisk, salat og mye annen sunn mat, men dere må huske på at dere ser bare en bitteliten del av hverdagen min, og jeg viser faktisk ikke hva jeg spiser til enhver tid. Når det er sagt så kan jeg absolutt bli sunnere også!

3 godterikalendere?????
Haha ja, ble bare sånn i år.. Skulle egentlig bare ha Haribo, men da jeg fant ut at det finnes Dumlekalender ble jeg revet helt med. Og den med mennene var bare så morsom!!

Hvor kjøpte du den julekalenderen til høyre?
Spar Kjøp. De har forresten denne i både menn og damer om noen skulle lure på det, og koster 39kr.

Hvilken kjole skal du ha på på julaften? 🙂 
Det har jeg ikke bestemt meg for enda. Det med klesvalg til julaften er noe jeg aldri har trengt å ta så høytidlig her i heimen. Foreldrene mine har ikke akkurat vært så veldig pynta på julaften, men allikevel har jeg alltid synes at det har vært stas å pynte meg. De siste årene har jeg bare brukt den samme kjolen, fordi jeg har likt den så godt og jeg føler ikke at jeg kan bruke den til så mange andre anledninger. I år har jeg veldig lyst til å ha en annen kjole, men usikker på hvem. 

Hvordan er det egentlig å feire jul med bare deg og faren din? Er det ensomt eller går det bra?
Helt ærlig så er det veldig ensomt. Jeg har alltid vært vant med å feire med søster`n, mamma og mannen hennes også. Men siden søstera mi pleier å feire jul med kjæresten sin og familien hans nå, og jeg ikke har kontakt med mamma lenger så blir det bare sånn. Jeg og pappa snakket om det på julaften i fjor også, og vi begge synes det var vondt siden det var første julen våres alene sammen. Får tårer i øyekroken bare av tanken. Veit at jeg er heldig som i det minste har en person å feire med, tak over hodet og mat på bordet, men allikevel er det vondt. 

 

 

 

Noe du lurer på til neste “ukens spørsmål”?

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

7 kommentarer

Siste innlegg