NAKENBILDE OPPSTYRET..

OPPSTYRET RUNDT NAKENBILDENE OG VIDEOENE

Det er jo ikke til å unngå dette “nakenbilde oppstyret” om jeg kan kalle det det, som foregår nå om dagen i bloggverden. Det hele startet på søndag da Anna Rasmussen la ut et bilde av seg selv hvor hun la gulv iført bare bukse. Like etterpå var det flere bloggere som viste seg fram i akkurat samme posisjon og la ut bilde av det. Først Konatil og Martine Halvorsen- før Sofie og Andrea fra årets Paradise Hotel la ut akkurat samme bilde, men da uten sensurering slik de andre nevnte gjorde.

Jeg har tenkt i flere dager om jeg i det hele tatt skal si min mening om dette nakenbilde oppstyret, rett og slett fordi jeg har veldig delte meninger om det. Jeg er for likestilling, og det at man skal få være seg selv og gjøre hva man selv ønsker. Sofie har et veldig fint og viktig budskap- “Gutter må ikke sensurere niplene sine, hvorfor må jenter det da?”, fortalte hun på sin snapchat. Og jeg er så enig. Men jeg føler at dette er ikke er riktig måte å stå for likestilling på. For min del kan jenter for min del mer enn gjerne sprade nakne rundt, men det å legge det ut på nettet føler jeg blir bare feil, særlig om man har barn. Og ja Anna sensurerte det jo i første oppgang, men videoen som kom like etter på er ikke det. Tenk på hva andre kan gjøre med et slikt bilde/video? Nettvett er så utrolig viktig!

Samtidig må jeg bare si at jeg synes ikke det hadde vært så gøy om jeg var gutt og dette var min mamma som la ut et slikt bilde. Hadde rett og slett skammet meg om jeg var sønnen til ei som la ut et slikt bilde, når jeg etter hvert hadde funnet ut at både kompiser og foreldrene deres kunne se dette bilde. I fremtiden ønsker jeg at mine barn skal ha en sunt og normalt forhold til kropp, men dette er ikke den rette måten å gjøre det på- å legge ut slike bilder og videoer. Jeg mener, skal ingenting holdes privat lenger? Jeg har jo selv lagt ut bilde av meg selv iført bikini/undertøy, men det å legge ut nakenbilde er noe helt annet. Å vise meg naken for noen er noe jeg kun ville gjort for en eventuell kjæreste.

Mulig jeg høres veldig frem og tilbake ut, men jeg har så mange delte meninger om dette, både at jeg er for og imot. Jeg er glad vi har ytringsfrihet og ikke minst er forskjellige. Selv vil heller ha en mindre leserantall på bloggen og et par plagg ekstra på kroppen.

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

13 kommentarer
    1. Jeg er så for likestilling, men synes dette blir helt feil. Vi prøver så godt vi kan å lære barna våre nettvett fordi det er så viktig, men disse bildene og videoene går helt mot dette. Nakenhet er naturlig ja, og det er så viktig å lære barna våre dette. Men å legge ut bilder som tydelig appellerer til sex, og videoer hvor man ikke skjermer for noen private deler blir helt feil. Tenk hvor mange som har misbrukt og kost seg til disse videoene og bildene allerede. Hvordan skal hun lære barna sine at man ikke skal sende naken bildee/videoer når hun gjør det selv?
      Ja, nakenhet er naturlig, men det betyr ikke at det er naturlig å vise det fram for hele verden selvom.
      Har mistet all respekt for den jenta.
      Du er forresten super herlig Ann Helen, et forbilde for mange 🙂 stå på, du er et fantastisk mennesker som jeg har så stor repsket for. <3

    2. Anonym over:
      Sykes synd på deg som ikke har noe bedre å gjøre enn å kommentere dritt til mennesker du ikke kjenner. Ingen oppegående mennesker synes det er greit å gjøre. Håper for din del at du vokser opp snart.

    3. Syter over at andre legger ut slike bilder, men legger ut bilde av deg selv i bikini på samme innlegg – for å få lesere. Jau jau. Syns forresten de idiotene over her som smeller fra seg om valker kan ryke og reise.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg