ET FORBILDE FOR MANGE

DET Å VÆRE ET FORBILDE FOR MANGE

Jeg har nå blogget i nærmere fem år, og jeg har igjennom de to siste årene fått høre at jeg et forbilde. Bloggen nådde nye høyder og jeg tok den mer seriøs. Forbilde? Jeg? Jeg veit ikke hvorfor, og jeg må si det er vanskelig å finne en konklusjon. Kanskje fordi folk kjenner seg igjen i det jeg skriver? Eller fordi jeg tar om temaer som er tabubelagte og som ingen snakker om? Eller kanskje fordi jeg tør å stå frem, være meg selv og uttrykke mine meninger? Ikke veit jeg, men forbilde er ikke gjort av selv, så noe bra må jeg ha gjort for å fått denne tittelen!

Det er ikke til å legge skjul på at jeg er ikke akkurat så kjent, og selv om du er kjent eller ikke bør du ta dette på alvor. Å høre at jeg er et forbilde gleder meg og skremmer meg samtidig. Jeg føler at når noen kaller deg et forbilde så må man leve opp til det og tenke over hvilke valg man tar, samme om du er forbilde for 1, 1000 eller 10 000 mennesker. For meg har det viktigste vært å vise en ekte versjon av meg selv, og ikke være en person som jeg ikke ønsker å være. Dette er meg, og dette er min blogg og hvordan jeg er her på bloggen er den jeg ønsker å være. Jeg har tatt dere med på mine oppturer, men også nedturer. Alt er så klart ikke lett å få frem, men det kommer seg ved tiden.

Det var først etter innlegget mitt med sommerkroppen at jeg ble kalt et forbilde. Så klart ble jeg kritisert, for det jeg gjorde var å legge opp til overvekt og fedme, var det ikke? Nei. Det at vekta mi er større enn din eller omvendt definerer ikke den du er som person. Målet mitt var å oppnå større selvtillit for deg som leser. At du kunne si at du er fornøyd med deg selv, uansett hva andre måtte mene og si. For er det slik at andre skal bestemme når du er fornøyd med deg selv og når du er bra nok? Nei. Alt handler faktisk ikke om kropp og utseende, men hvilke egenskaper man har. Omsorgsfull, snill, morsom og veldig opptatt av hvordan nettopp du har det.

 Så selv om du mener jeg ikke burde gå med klær som viser litt hud, eller vise meg i bikini på stranda eller la strekkmerkene og det ekstra fettet jeg har synes, så eier jeg gutset og selvsikkerheten til å gjøre det. Jeg utelukker dine meninger, står opp for det jeg mener er riktig, og har troen på at jeg får til noe i livet. Det kan du også, om du bruker energien din på noe annet å rakke ned på andre.

Det å høre fra flere at jeg er deres forbilde, gleder meg! Jeg blir så ufattelig rørt og ikke minst stolt. Det gir meg motivasjon til å jobbe hardere og prestere bedre! Tusen takk for at du vil følge meg og min hverdag, uten dere hadde jeg ikke vært der jeg er i dag

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT- SNAPCHAT (BLOGG)

8 kommentarer
    1. Så fint innlegg! 😀 Synes du fortjener å høre at du er forbilde for mange 😀 Og du er jo et forbilde for meg. Jeg liker bloggen din og liker at du tørr å vise hvem du er som person på bloggen din 😀 Stå på videre! 😀

    2. For en veldig fin blogg du har. Deg skal jeg begynne å følge videre altså! Jeg tror det har noe med at du tørr å stå frem, være deg selv. Det har mye med at andre synes at du er et forbilde for dem, men også at folk kjenner seg igjen i det du skriver. Du fortjener at bloggen din går høyt etter jeg har scrollet meg litt igjennom den!

    3. Flott innlegg. Fint å se at livet smiler til deg, selv om vekten er der. Det er jo ikke sunt å være overvektig, heller ikke sunt å være for tynn. Det er dessverre så mye spisevegring i dag. Forferdelig. Fint at du er et forbilde for andre <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg