ENDELIG TILBAKE!

ENDELIG TILBAKE HOS PSYKOLOGEN

I dag var jeg endelig tilbake hos psykologen igjen. Til tross for at det kun er to uker siden sist, så har det føltes mye lengre! Jeg har siden en stund før rettsaken vært vandt med å ha timer ukentlig og ha syntes det har vært perfekt!

De siste timene jeg har synes det har vært utrolig vanskelig å snakke. Det har ingenting med psykologen min å gjøre, men heller meg selv. Det har vært vanskelig å legge ord på det som har vært vanskelig, og timene har derfor gått til å snakke om mindre “farlig ting”. Men i dag gikk det virkelig i ett. Jeg hadde så mye på hjertet som skulle ut på 45 minutter, og kom meg omsider igjennom alt jeg ønsket å få frem også.

Jeg har smått nevnt at dette har vært en vanskelig uke for meg. Jeg har vært mye lei meg og holdt ting for det meste for meg selv og mine tre aller nærmeste venner. Og jeg er heller ikke interressert i å fortelle alt her heller, av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å hetse noen på nett. Men siden disse menneskene også mener jeg fremstiller meg perfekt på bloggen, noe jeg selv føler at jeg overhode ikke gjør, kan jeg likegjerne kort fortelle at det omhandler at andre selvdiagnoserer meg med ting som ikke stemmer, noe som er utrolig sårende. Samtalen med psykologen min i dag var derfor utrolig lettende, og jeg fikk sagt akkurat hva jeg føler. Diagnoserien de holder på med stemmer nemlig ikke, så satser på at det blir en stopper på dette snart. Ingen er feilfrie, ikke jeg og heller ikke dem.

Det føles så utrolig bra å endelig ha møtt en person som hører på deg og som vil hjelpe deg på veien. Tidligere har jeg opplevd at både barnevernet og andre helsepersonell har gjort det motsatte, men endelig føler jeg at jeg får hjelpen jeg trenger. Nå skal det sies at jeg har snakket med barnevernet i senere tid, og at de angrer ulike ting og at det er mye som burde gjort annerledes. Uansett er dette er avsluttet kapittel, og akkurat nå lever jeg med fremtiden. Selv om livet har mange ganger føltes mørkt, har det alltid vært et lys i tunnelen på et vis. Og nettopp på grunn av det har jeg også troen på at det vil ordne seg videre også. Jeg er ganske hardbarka og viljestyrken min er stor så jeg satser på at ting blir bedre etter hvert!

 

 

 

FACEBOOKINSTAGRAMSNAPCHAT

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg