DU ER BRA NOK!

DU ER BRA NOK AKKURAT SOM DU ER!

Mange jenter og ikke minst gutter opplever å ha dårlig selvtillit. Man føler seg ikke bra nok og er veldig usikker på seg selv. Dette er en av fasene i livet, hvor man skal finne seg selv og finne ut hvem man faktisk vil være. Det kan være en turbulent tid for mange, og jeg veit hvordan det er og kjenner meg sånn igjen. Jeg husker selv for noen år tilbake, at selvtilliten min var på bånd og jeg følte meg ikke bra nok når det gjaldt kropp og utseende. Det å være usikker på seg selv og ikke føle at man er bra nok er en vond følelse. Jeg følte ofte presset på at jeg ikke kunne kle meg i klærne jeg ville og at utseende mitt var helt forferdelig. Sminke hjalp heller ikke for det var jeg ikke noe god til. Så derfor ble jeg heller mobbet om hvordan jeg sminket meg og kroppen min.

Etter hvert som tiden gikk ga jeg litt mer faen. Jeg ble fortatt kalt stygge og nedverdige ting som ofte gikk på kroppen og utseende mitt, men jeg brydde meg bare mindre og mindre. Hvorfor skulle jeg la meg bli tråkket på? Hvorfor skulle ikke jeg være bra nok? Men viktigst av alt; hvorfor skulle jeg la noen bestemme over hvordan jeg skulle være, hvordan jeg skulle se ut eller hvordan jeg skulle kle meg?

Er det en ting jeg er opptatt av så er det at man er bra nok sånn som man er. Man skal få lov til å være seg selv uten å føle seg presset av andre, enten det gjelder det ytre eller det indre. Det å ha dårlig selvtillit veit jeg er en jævlig følelse, og jeg synes det er trist at man opplever det. Jeg hører om jenter som starter tidlig med å fikse på kropp og utseende fordi de ikke føler seg bra nok for andre, og det er synd å se.

I dag vil jeg bare fortelle deg hvor fantastisk du er. Uansett hvordan du ser ut både når det gjelder kropp eller utseende så er du bra nok. Ikke vær redd for å skille deg ut eller stå opp for det du selv ønsker. Vær stolt av deg selv, for du er bra nok akkurat som du er!

Jeg mener.. hallo, se på meg?! Ja jeg er litt bleik, og jeg bruker klær som andre mener jeg ikke burde. Men veit dere? Jeg gir så faen! Veit også at det har blitt postet en del bilder av dette antrekket, men altså.. jeg føler akkurat dette antrekket viser frem en veldig bra side. At selv med litt på kroppen, så kan man gå i akkurat hva man vil. For det er faktisk mange der ute som mener at det er helt feil av meg å kle meg slik.

 

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook
#viktig #tema #kroppspress #press #ungdom #personlig

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg