SØKNADSFRISTEN FOR FREMTIDEN ER GÅTT UT..

LA OSS SNAKKE OM FREMTIDEN OG UTDANNING

De siste månedene har jeg vært veldig i tenkeboksen angående fremtiden og utdanning, og det er ikke så rart heller med tanke på at for litt over en uke siden var det siste mulighet for å bestemme seg for hva man ønsker det neste året. Utdanning er noe jeg setter utrolig høyt, og jeg vil gjerne få det ferdig fortest mulig. Jeg har vært veldig på det at jeg vil gjøre noe med livet mitt, få meg en utdanning og etter hvert en grei jobb. Familien ønsker også at jeg skal ta utdanning nå, og jeg forstår det veldig godt ettersom det hadde vært det beste med tanke på fremtiden. Men akkurat nå kjenner jeg at jeg ikke er klar for det. Jeg har kommet til et punkt i livet hvor jeg må tenke på meg selv og hva som er best for meg, utenom å måtte tenke på hva andre måtte mene. Jeg har opplevd så mye i livet mitt, og særlig de siste årene, som har slitet meg veldig ut. Skal man gå høyskole må man være konsentrert og innstilt for det, men det er jeg dessverre ikke nå.

Hva jeg vil studere og jobbe som er jeg også veldig usikker på. Jeg er så misunnelig på alle som har fulle planer for fremtiden sin, og jeg skulle gjerne vært i samme situasjon. Slik jeg ser det er det ingen vits i å ta opp et studielån med noe som man kanskje ikke ønsker å utdanne seg til engang, så det er nok en begrunnelse for valget mitt med å ta friår hvor jeg kan jobbe. Som skrevet er jeg nødt til å ta et valg som er best for meg, og ikke tenke på hva andre vil jeg skal gjøre, og akkurat nå er dette det beste for meg. Nå gjenstår det bare å finne en jobb, og det skal ikke bare være enkelt det heller.

Hva skal du gjøre til høsten?

 

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#utdanning #fremtid #skole #studier

4 kommentarer
    1. Jeg gjorde akkurat det du skal til høsten for noen år siden. Jeg måtte tenke på meg selv og ikke bry meg om hva andre syntes om det. Jeg måtte få helsen min på plass, før jeg kunne gjøre noe videre. Veldig tøft av deg å stå for det valget. Du er flink! 🙂

    2. Må virkelig si at du har et godt resonomang for valgene du tar og de virker ganske gjennomtenkte 🙂 Basert på alt du har vært gjennom den siste tiden kan nok ingen klandre deg for at du tar det valget du gjør nå, så bare stå på ditt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg