DET ER GREIT Å VÆRE ANNERLEDES

I dag har jeg som mange andre deltatt på den internasjonale Down Syndrom- dagen.  Jeg håper at akkurat DU har vært på deres kampanje Rockesokk i dag også, og for dere som ikke har gjort det, er det bare å slenge seg på de siste timene som er igjen. Kampanjen gå ut på at man går med to ulike sokker denne dagen, for å vise sin støtte om at det er greit å være annerledes, og at man setter pris på det.

Det virker kanskje ikke så stort for mange, men jeg personlig synes det er veldig fint at det er finnes et slikt tiltak som ikke krever så mye og som alle kan få til- og i tillegg kan bety mye for de som lever med Down Syndrom og andre funksjonsnedsettelser. Jeg har alltid vært veldig opptatt av at det er greit å være annerledes, at vi alle er unike og ikke minst like mye verdt selv om vi er forskjellige, og nettopp derfor tok jeg med stolthet på meg de mest ulike sokkene jeg kunne finne i dag!  Det er helt greit å være annerledes, og jeg synes det er viktig å få enda mer frem i lyset.  Det er også viktig at vi fremmer Down Syndrom og andre type funksjonsnedsettelser, og at vi minsker fordommene til det. La oss vise at det er greit å være annerledes, at det er greit å ikke være som alle andre og ikke minst la oss fremme Down Syndrom og gjøre andre bevisst på hva det egentlig er!

Har du vært med på Rockesokk i dag?
Hva er dine tanker om deres kampanje?
 

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#down #syndrom #downsyndrom #funksjonsnedsettelser #samfunnsengasjert #annerledes #forskjellig #unlike #rockesokk

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg