HVA FÅR DERE TIL Å TRO AT DET ER GREIT?

Igjennom de fem årene som jeg har holdt bloggen gående har jeg opplevd både fine, men også svært ufine tilbakemeldinger. Det er ikke til å unngå dessverre. Jeg har skjønt det at det er ikke alle som klarer å oppføre seg bak skjermen de sitter å skriver nedlatende om andre, og det er synd å se. Hva får dere til å tro at det er greit? Bare fordi vi bloggere utgir en del om oss på nett, så betyr det faktisk ikke at vi skal forvente alle disse negative kommentarene!

Da jeg la ut innlegg om at rettsaken er over strømmet det inn kommentarer på hvor oppmerksomhetssyk jeg var og hvor unødvendig det var å dele. Alle skal få ha sin mening og det er helt greit, men det er måten det blir sagt på som jeg reagerer sterkt på.

Det er jo sånn at du som klikker deg inn her har to valg. Lese eller krysse igjen siden, og om du mener du ikke bryr deg om hva jeg skriver, hvorfor i det hele tatt kommenterer du da? Jeg har vært igjennom en tøff tid nå, og jeg det er veldig mange som kjenner meg utenfor bloggen også som ønsker å få litt svar på hva utfallet av denne rettsaken blir. Det forstår jeg godt, og jeg vil gi dem dette svaret. Men det svært få forstår som kun kjenner meg via bloggen er at det ikke er så lett å kunne dele hva jeg anmeldte og ting rundt det. Jeg kommer nok en dag til å gjøre det, men når er usikkert. Jeg skulle gjerne fortalt alt, men jeg trenger at det roer seg rundt meg først. Jeg prøver å dele en så ærlig versjon av meg selv som mulige, men det er ikke lett med så mye som skjer rundt meg akkurat nå.

Det jeg vil frem til er at det er ikke greit å skrive dritt verken om andre eller til andre på nett, eller i det hele tatt si det bare for å ha det sagt. Jeg har heldigvis lært meg å takle disse kommentarene, men jeg snakker på andres vegne også. Det er for ingen av oss hyggelig å motta slike kommentarer. Selv om vi er “offentlige personer” så betyr ikke det at vi skal forvente å ta imot det. Hadde du likt å komme på jobb å få stygge kommentarer som hvordan du er som person, hvordan du er, klærne dine, utseende ditt osv? Nei, akkurat det jeg tenkte meg. Så tenk over hva du skriver til andre neste gang!

 

– Ann Helen


Følg Adalsjenta på Facebook

#personlig #oppmerksomhetssyk #kommentarer

12 kommentarer
    1. Dem som slenger stygge kommentarer, sitter som oftest med store problemer selv og at dem er missunnelige på en eller annen måte. Det er synd at så mange må kommentere stygt! Du fortjener det virkelig ikke og det er bare tull det dem sier, virkelig.. God klem <3 Stå på! Du er sterk!

    2. Bare skriv det du vil, ikke bry deg om hva andre skriver. Stå på. Liker din åpenhet og blir veldig glad av å lese bloggen din. PS: mange fine bilder

    3. Skal jeg være erlig. Så når du gir ut livet på denne måten, så må man egt bare forvente at det kommer stygge kommentarer. Fordi der er mange små barn bak skjermen som ikke skjønner hvordan det er å få sånne kommentarer tilbake

    4. Er det ikke greit å skille på blogg og privat da? Du å må skjønne at det blir for dumt å skrive om det, for så å ikke skrive hva det dreier seg om. Å argumentere med at du informerer de som ikke bare følger bloggen blir i hvertfall for dumt!! Send de ei melding da vel!

    5. Anonym: Hei! Jo veit du, det gjør jeg faktisk. Jeg har en skille, og jeg deler aldri noe på bloggen som jeg føler går over grensen til privat. Bloggen min er veldig personlig, men det blir aldri delt noe som jeg anser som privat. Jeg tenker at du skal vær så god å ha din mening, men da skal du vite hele bakgrunnen for alt også, for her virker det som du kun har lest dette innlegget. Bloggen ble opprettet for snart 5 år siden på grunnlag av at jeg trengte en sted å skrive ned tanker, følelser, oppturer, nedturer og andre ting i min hverdag. Så jeg gjør ikke dette bare for å kunne “informere” andre, men også for min egen del. Jeg trenger å skrive ned ting, men akkurat nå er det snakk om tid for når jeg kommer til å dele dette. Det er vanskelig å dele, men en dag vil det skje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg