SOMMERKROPPEN 2015

“Sommerkroppen” er et tema som kommer fra rett før sommeren starten hver eneste år. Man vil gjerne se bra ut på stranda og rundt folk. Men er det egentlig noen fasit på hvordan man skal se ut? Nei absolutt ikke!

Jeg syns man faktisk bør være stolt over kroppen sin HELE året jeg, ja til og med om sommeren. Samme hvordan beinbygning og kroppsstørrelse man har, bør man være stolt over seg selv og hvordan man ser ut. Det er jo ingen hemmelighet at jeg heller ikke er fornøyd med meg selv, og jeg skulle gjerne ønske at jeg hadde noen kilo mindre, at rompa var større og puppa var fastere. Jeg vil gjerne bli en sterkere, sunnere og bedre versjon av meg selv. Men dette er fordi jeg selv ønsker det og ikke fordi jeg tenker på hva andre mener og tenker. Og det er nettopp det folk gjør feil, man tenker på hva alle andre mener og hvordan de vil at du skal se ut. Hvorfor ikke gjøre noe med seg selv kun fordi man selv ønsker det og ikke tenke på hva andre mener?

Jeg ser absolutt ikke ut som det samfunnet og sosiale medier mener at jeg skal, hva så? Det  er absolutt ingen som skal definere at jeg er god nok! Hvorfor skal dette være et så viktig tema? Det finnes så mye andre viktige ting her i livet. Dette temaet kommer faktisk mye av foreldrene, at de ikke er gode nok rollemodeller. De forteller oss at vi har litt ekstra fett på kroppen og at vi bør gå ned litt i vekt. Selv om de ikke er fornøyd med seg selv, bør de godta at de er gode nok, selv om man ønsker å bli bedre.

Ungdommer må slutte å dømme hverandre og heller se de gode tingene hos seg selv og ikke minst andre, istedenfor å fokusere på utseende og kropp, og dømme hverandre. Det er helt greit å trene, men ikke gjør det for andres del. Gjør det fordi du selv ønsker det!

Bilde fra sommeren 2014, gleder meg minst like mye til å ta slike bilder i sommer også selv om jeg har noen kilo ekstra på kroppen!

#kroppspress #sommerkroppen #trening

 

 

 

Vi blogges =) <3
– Ann Helen

153 kommentarer
    1. vær stolt over kroppen din og den du er 🙂 du er fin!
      bedre og ha litt ekstra enn å være for tynn 🙂 pluss at jeg personlig synes det er fint med former 🙂 jeg selv har alltid slitt med og legge på meg og skulle selv ønske jeg hadde hatt litt mer på kroppen enn jeg har. så lenge du trives i kroppen din er det det som er det viktigste.
      stay you!!!

    2. WOW,du er kjempe tøff som tør å legge ut bilde av deg i bikini, jeg er selv snart 15år,men veldig undervektig i forhold til alderen og høyden, men likevel så føler jeg meg tykk til tross for det dagens samfunn ønsker å se!
      Du er virkelig et forbilde, jeg har fulgt deg lenge nå, og jeg ser gjennom bloggen din at du er en snill jente!
      STÅ PÅ,OG DRIT I HVA ANDRE MENER OM DEG!

    3. Syns du har kjempe fin kropp – og dette innlegget sier såå mye! Jeg er helt enig med deg, vær fornøyd med deg selv, det er nemlig alt som teller i slutten av dagen uansett 🙂 Kjempe bra skrevet

    4. How to get your bikini body ready: put a bikini on your body!
      Selv sliter jeg med mitt eget kroppsbilde, spesielt i bikini, men det har kommet seg veldig de siste månedene – og det kun ved at jeg har vært rundt folk som har fått meg til å føle meg bedre på innsiden. Ser frem til å forhåpentligvis kunne bade offentlig i sommer.

    5. det er veldig viktig å gjøre som deg, nemlig vise seg sånn man er og være fornøyd med egen kropp! Jeg syns du er helt nydelig med en fantastisk flott kropp!! En kvinne skal se ut som deg 🙂 Stå på og fortsett med å jobbe i mot dette grusomme kroppspresset! Jeg heier på deg <3

    6. Kjempebra innlegg, utrolig viktig at man tar fatt i dette problemet! Du er kjempevakker, kos deg på stranden i sommer!

    7. Fyfader så rå du er!! Stå på, burde vært flere som tenker som deg her i verden:D stå på du er flott!!

    8. Leste dette før idag, men tenkte jeg skulle kommentere og.
      Syns dette var et veldig bra og motiverende innlegg, sliter selv med selvtilliten min da jeg la på meg en del pga sykdom.

    9. Jeg kjenner at du gjorde denne dagen mye bedre med det du skrev her. Jeg har slitt med selvtilliten min i mange år. Syns det er grusomt å gå ute blant folk i bikini og gruer meg til det hver sommer. Du har helt rett i det du skriver. Jeg tror at den som er strengest med oss er oss selv. Vi burde være stolte av oss selv. Det er som noen andre sa: alt vi trenger er en bikini og kroppen vi allerede har fra før.
      Du er ei flott jente. Stå på videre og ha en fantastisk sommer! 🙂

    10. Fyfader du er tøff! Er det noen jeg heier på og er enig med så er det deg! Jeg har også ikke den slankeste kroppen og er ca lik som deg, jeg er stolt av det selv om jeg skulle ønske og redusere det litt. Eneste forskjellen er at du tørr å vise deg frem, noe jeg ikke gjør. Tanken, følelsen og redselen for at noen skal kommentere noe negativt er for stor. Eller den har blitt for stor, etter muntlige kommentarer fra folk tidligere. Du er en stor inspirasjon for meg og mange andre jenter som føler på dette med kroppspress!
      Takk for at du er så tøff og skriver om dette!😄👍 stå på!

    11. Noen kilo ekstra? Du ser jo helt normal ut! Er stolt over deg, jeg tror du inspirerer mange! Stå på videre.

    12. Först vill jag passa på att säga att du har en god poäng..
      Men i det sista har vi faktiskt sett mer anspråkande i hur fel kroppsidealet för dagen är och att det är mode att ha magrutor. Det är SÅ många personer som har gått ut och sagt att: ja vet du vad jag är stor men är nöjd med mig själv. (👏🏼 för dem)
      MEN här kommer det in, klagande över oss som faktiskt dedikerar livet vårt åt hälsa ä. Nej då gör vi detta på grund av hets av vad andra menar. Nej det är fel! Jag har själv två barn, gick upp 35 kg med försteman och har struma som skapar problem för mig, men en dag tog jag tag i det. För att jag ville. Idag har jag magrutor och låg fettprocent.. Men jag dömmer Ingen annan för det. Jag önskar gärna att inspirera andra till en bättre hälsa och jag unnar alla som vill gå ner i vikt att göra det för Ingen ska behöva känna att man inte ör nöjd med sig själv. För det mesta, det man tror att andra dömmer en, sitter bara i huvudet på sig själv. Inte hos alla förstås, men hos de flesta.
      Pappakroppen är ett exempel. Varför göra det en trend och få människor att inte tänka på hälsa? Jag tycker det är jättebra att träning har blivit en trend så människor blir motiverade till att ta hand om sig, inifrån och ut. Helt enig i helårskroppen, att fina kroppar finns i alla storlekar, så länge personen i fråga är NÖJD med sig själv!!
      /smågrinig fitnessutövare som INTE är boven i dramat

    13. Du er kjempe vakker!!! Om flere hadde gjort dette ville den naturlige kroppen vært in kroppen.
      Jeg er mor til 3 vakre jenter (snart 4:) og ønsker dem forbilder som deg. Ps! Du har utrolig lekre ben! Work it girl!
      Klem fra Gry

    14. hei mitt navn er Linda er snart 24 år. jeg å har foreldre som trakkaserer meg hvor feit jeg er og var det begynte fra jeg var 12 år, har foreldra mine trakasert meg uansett åssen jeg så ut jeg var noen lungne tynnere fram til jeg begynte i 8 klasse. jeg begynte å legge på meg kom fra skolen en dag fra ungdom skolen å det første foreldra mine sa, var att dem hadde diskutert å jeg spørte om hva? dem sa att jeg hadde begynt å bli feit:( å måtte begynne å slanke meg, er ikke rart jeg føler meg feit å dårlig selvbilde…. å hater den kroppen jeg har:( jeg hater meg selv jeg føler meg ikke bra nok:( fordi lillebroren min har alltid vært den perfekte flinke å han har alltid klart alt mestra alt og alltid vært tynn av kropp osv…
      jeg synes det er tøft skrivet å sakt det du har skrivi på bloggen din:) du blir mitt nye Forbilde om att vi jenter som har litt på kroppen å har litt former å kan være bra nok:) å ha også en fin sommer kropp:)

    15. Nydelig rett og slett! Jeg er så enig med deg. Vi er alle klare for sommeren uansett åssen kroppen ser ut. Det er ikke noe fasit på hvordan en sommer kropp skal se ut! Jeg er og på den fyldige siden, men bruker bikini hvert år uansett 😉 Du er en flott rolle model for alle jenter/damer. Helt nydelig 🙂

    16. Det kalles latskap. For mange kalorier inn, og alt for få ut. Er ikke vanskelig å oppnå en “sommerkropp”, det handler om viljestyrke. Dra på trening, og ikke spis den sjokoladeplata hele tiden. Jeg kan skrive side opp og side ned om dette blogginnlegget, men vil ikke kaste bort tiden min. Bruker den heller på mennesker som setter seg mål, og har ambisjoner om god fysisk og psykisk helse.

    17. For et inspirerende innlegg! Du viser at målet i livet ikke trenger å være “å bli som jentene i magasiner”, men at målet er å vite at du er god nok som du er 🙂 Du er en god rollemodell for andre jenter, og det håper jeg du vet!

    18. Flott skrevet! Skit røff jente!! Du har all grunn til å være stolt over deg selv! Tenker daglig over tingene du nevner, takk for inspirasjon til å kunne fortsette videre akkurat som jeg er ! 🙂

    19. Så flott innlegg!!! Godt skrevet 🙂 skjønnhet kommer innenfra uansett hvordan man vrir og vender på det. Jeg har en sommerkropp som sikkert mange ville misunt, men vet du hva, det hjelper ikke på lykkebarometeret mitt en plass. Det er så ufattelig mange ting jeg skulle bytta ut kroppen min med. Jeg ville hatt familien min nærmere. Jeg skulle ønske jeg kunne byttet den ut med den perfekte oppskrift for hvordan barna mine helt sikkert uten tvil ble lykkelige.
      Jeg er stolt av kroppen min nå, jeg gleder meg til å vise den i sommer, men jeg har hatet den og. Jeg har hatt store problemer med å vise meg i badetøy tidligere. Jeg har skammet meg og gjemt meg vekk.
      Lykken over en fin kropp er for meg som å spise en sjokolade (noe jeg gjør veldig ofte…) Jeg spiser den og nyter den, men vil alltid ha mer. Umulig å kjenne på en langvarig glede, fryd og befrielse. Kroppen gir meg glede de to første timene jeg er på stranda og så bare fader det ut resten av sommeren. Etter hvert blir det til og med litt slitsom å få kommentarer på kroppen. Høres kanskje kleint ut, men jeg blir oppriktig lei meg. Jeg vil jo heller snakke om noe annet… Hello! I got brains u know!!
      Så kommer høsten igjen ny giv for neste års sommerkropp… WHY!?!?? Hvorfor gidder jeg?!? Jeg begynte å trene for sommerkroppen, men fortsetter å trene for mestringsfølelsen. Jeg trenger å føle at jeg får til noe, det gjør meg sterkere i livet generelt.
      Poenget mitt, oppskriften på lykke ligger ikke i hvordan du ser ut. Lykken ligger i å ha tro på seg selv. Jeg har tro på at det er mulig å løfte 110kg og da driver det meg. Når jeg klarer det så virker andre mål også oppnåelige. Mon tro om jeg ikke kan glede barna mine, jo visst søren kan jeg det! Jeg har noe å gi og det er ikke fordi jeg ser bra ut i bikini… Det er fordi jeg har tro på meg selv som menneske, jeg har noe å gi.
      Du viser i dette innlegget at du har noe å gi, omsorg og forståelse. Du er god nok som du er, det er ikke fasongen som avgjør om du er et godt menneske. Og ja det finnes viktigere tema enn sommerkropp. God helse har ingenting med definerte muskler å gjøre… Det blir jo som å si at solkrem MED selvbruning er viktig…
      Jada… Avslutter nå… 😀 takk for engasjerende lesning jaffal… 😉

    20. Må først få sagt at at dette innlegget var utrolig godt skrevet! Synes du er et godt forbilde for både unge jenter, gutter og voksne fordi du ikke tar standpunkt i en sak om hvordan kroppen skal være. Du har et konkret budskap for alle; at man skal være fornøyd med hvem man er og dersom man ønsker forandring gjør men det for seg selv og ikke andre. Håper at du får en fantastisk sommer! 😊

    21. Du er tøff! Ikke la andre trampe på deg. Vis deg som den du er, og vær stolt av det! Jeg håper at flere unge jenter kan se seg selv slik du gjør, og være fornøyde med seg selv på tross av hva vekta sier.

    22. altså, bra du er stolt av kroppen din. Det magefettet er farlig,
      Skal man være stolt forbilde når folk DØR av fedme?
      Anoreksi er heller ikke bra, men ærlig talt det du gjør viser at du driter i helse.
      Ja til normale kropp.

    23. Fantastisk bra skrevet 😃 kopierte litt av teksten, for dette er noe mange av mine venner er veldig opptatte av..

    24. Jeg syntes du er utrolig tøff og virker som et godt menneske, men syntes også artikkelen din viser at du faktisk ikke er fornøyd med deg heller. Jeg mener vi skal hylle en sunn kropp, verken for lite eller for mye.
      Du skriver “Jeg syns man faktisk bør være stolt over kroppen sin HELE året jeg, ja til og med om sommeren. ” – Helt enig med deg her. Man skal være stolt over seg selv, men ikke basert på usunnhet. Det gjelder begge veier.

    25. Selv om vi alle har forskjellig beinbygning og kroppsstørrelse er det ingen unnskyldning for å ikke ta vare på kroppen din! Alle kan gjøre noe med det, og i forhold til helse er det viktig å ta vare på kroppen din. Du mener at det er for mye fokus på kropp, men hvorfor skriver du da et innlegg om nettopp dette? Du gjør jo akkurat det samme selv.

    26. Dette ga meg mye motivasjon og slike blogger som dette gir meg faktisk bedre selvtillit! Jeg er ikke fornøyd med kroppen min og har en del kilo for mye, som gjør at jeg gruer meg hver gang til å gå i bikini. Fordi jeg føler at jeg er den eneste overvektige på stranda og at alle dømmer kroppen min. Jeg må bare lære meg å ikke bry meg om hva andre tenker, og kose meg i stedet. Takk for et flott innlegg og for at du var så tøff og la ut dette! Ha en fin sommer! 🙂

    27. Endelig noen som skriver noe fornuftig om kropp/selvbilde uten å rakke ned på andre!
      Dessuten så kan en kropp med “noen kilo for mye” også være sunn. Det er stor forskjell på å være noe overvektig ifølge BMI tabellen og sykeligovervektig…

    28. du er drit sexy og det er dette gutta sikler etter, du er så flott!!! Blir helt paff!! Faen å godt gjort snuppa! Stå på baby!

    29. Herlig skrevet! Liker at du skriver at selv om man ikke er helt fornøyd med seg selv og kroppen, må man vite at man er god nok! Det er ikke utseendet på kroppen som teller, men heller hvordan man bruker den!

    30. Fantastisk!! Du e tøff!!
      Å te dæm som kommer me negative ting i kommentarfeltet; bruk tia dåkker bruke te å skrive sånt der te nåkka vettig; Selvransaking! Se dåkker sjøl i øyan å spør kofør dåkker må være slem. Har dåkker d bra me dåkker sjøl når dåkker må si sånt?

    31. Synes det er bra at du er fornøyd med kroppen din, og jeg er ikke uenig i noe av det du sier 🙂
      Men jeg personlig syns det er en artig greie at folk får den ekstra “boosten” før sommeren. Jeg f.eks har ikke akkuratt den største kassa, eller den mest markerte 6-packen. men det er jo artig å se hvor nerme jeg kommer “desired look” 🙂 og det er jo ikke noe dumt at folk ønsker å trene for å få en bra kropp å vise frem heller 🙂 men som du sier, på rette prinsipp.
      Bra inlegg

    32. Det er slike bloggere vi trnger ikke de som sier at man skal være fornøyd og trene masse, også ser de selv ut som modeller. Flott innlegg!

    33. De fleste vil vel trives i egen kropp, derfor hysteriet om sommerkroppen hvert år. Ikke fordi alle bryr seg om hva andre syns, men på lik linje med deg. Man vil trives i egen kropp, å i stede for å ønske at de va litt slankere, og litt strammere gjør de faktisk noe med det! Det er sunt. For mange ekstra kilo på kroppen er ikke sunt! Så gjør noe med det, i stede for å bare ønske. Men bra du er fornøyd, men du ville nok vært mer fornøyd om du hadde fått det du ønsker!

    34. Hei.
      Jeg er enig i mye av det du skriver. Fokuset på kropp er tatt til ekstreme høyder, og mange kjenner nok på presset om å være tynn og “veldimensjonert”. Å ha en bra kropp, er ikke langt i fra synonymt med å være vellykket.
      Nå er det sånn da, at jeg ikke nødvendigvis tror, at alle med slanke, veldreide kropper er mer lykkelig enn andre…
      Men, det du skriver at man skal være fornøyd selvom man har noen kilo for mye, må kunne diskuteres litt.
      Overvekt er ett stadig økende problem i Norge, og utlandet. Vi spiser rett og slett for mye halvfabrikat og junkfood. Vi spiser for mye i forhold til det vi forbrenner.
      “Nå skal vi kose oss”.. betyr det samme som å dra frem smågodt, snacks, vin, kjeks, ost osv osv. Uten å tenke på kalorier og helse. Selvfølgelig skal man kunne unne seg noe godt innimellom, men når vi skal “kose oss” fredag, lørdag, søndag og selvfølgelig onsdag (for det er jo lillelørdag).. ja, da koser vi oss mer enn halve uken.
      Man kan være tynn, men samtidig ha en dårlig helse.
      Og man kan være rund i kantene, uten å ha en dårlig helse.
      Jeg syntes ikke fokuset skal legges på hvordan kroppen ser ut, eller hvor fornøyd man er med seg selv. Jeg syntes fokuset skal være.. om du er fornøyd med den måten du tar vare på kroppen din.
      Vi har bare en kropp, vi har bare ett liv.. hvorfor ikke ta vare på kroppen og gjøre deg selv en tjeneste både nå og i fremtiden.

    35. Hvor skal jeg begynne!! Jeg har virkelig ikke ord!
      Tusen takk for at du er du! Elsker bildet av deg. Jeg selv Sliter med dårlig selvtillit
      Pga kroppen.. Og når jeg leser dette blir jeg veldig glad inni meg.
      Selvfølgelig ønsker jeg å bli tynnere og få den perfekte sommerkropp, slik at folk kan se på meg uten å tenke noe vondt om meg,
      Men alikevell så er jeg fornøyd og missfornøyd med den kroppen jeg har..
      Fler skulle vært som deg ❤️ sluppet dette kropps presset å bare være seg selv
      You go girl!! Heier på deg.

    36. JIPPI! Endelig noen som er tøffe nok til å ta opp dette tema fra denne vinkelen. Tusen takk, du er utrolig! Og selv om kropp er kropp, og alle kropper er fine uansett form, må jeg bare si at du ser meget smashing ut i bikini!

    37. Kunne ikke du bare postet bilde hvis du syntes det er normalt? Alle må jo skrive noe til sånne bilder av ikke tynne folk, unødvendig av deg.

    38. Kortid vart det beundringsverdig å ete meir kalorier enn det du brenne vekk? Overvekt e ein folkesjukdom. Folk har eit heilt sjukelig behov av å vere stolt øve seg sjølv, korfor skal du vere stolt øve noke om du ikkje har oppnådd ein drit ( i ditta tilfellet ein sunn kropp ). Om du velge å ha ein overvektig kropp, som er svært skadelig, korfor i helvete skal du vere stolt øve den?
      Blir som om eg skulle gått ut av universitetet med minste karakter i alle fag og være stolt. Det her fordi eg ikkje orka å ta på meg påkjenninga av at eg ikkje har orka å gjort det eg har potensiale til? So heller stolt, enn å ta inn øve seg den dårlige følelsen av at det her kunne eg og burde eg ha gjort beidre enn det eg har gjort. Folk er blitt så bortkjemte og vant med å ha det so jævla komfertabelt at dei ikkje kan innsjå at dei fortjena å føle seg litt shitty, da her gjelde ikkje berre i forhold til vekt. For all del, du trenge ikkje å skamme deg øve vekta om du ikkje følar for det, men ver for all del ikkje stolt.
      Folk som ser på jenta som eit forbilde, for all del, velg dåka eigne forbilde. Eg ber dåke for all del, sjå eksempelet mitt om skulegang, eller velg dåka eigen vri på det. Det blir for banalt om folk skulle sett opp til meg berre fordi eg godtok og va stolt øve ting eg kunne gjort faen så mykje beidre.
      Avslutta med ein quote av Socrates.
      ?No man has the right to be an amateur in the matter of physical training. It is a shame for a man to grow old without seeing the beauty and strength of which his body is capable.

    39. du er den tøffeste 17 åringen jeg vet om. Og det er synd at sin egen kropp er så eksponert i offentlighet og “andres buisness” at det blir noe å være tøff av. Men sånn er dessverre samfunnet vårt. Og i det samfunnet?: Du ruler. heftig. 🙂

    40. Takk for dette innlegget! Veldig godt å høre at andre tenker på samme måte som meg 🙂 jeg har alltid hatt noen ekstra kilo på kroppen, og jeg har hatt problemer med å gå ned i vekt. All reklame og inspirasjonsbilder av slanke og veltrente jenter skaper så mye kroppspress, spesielt alt snakket om den helsikkes sommerkroppen! Jeg er så lei av alt presset, det gjør det så vanskelig å nyte sommeren, og livet generelt.. Jeg har heldigvis begynt å tenke sånn som deg nå – det eneste som betyr noe er hva jeg selv tenker om meg selv 🙂 og jeg er fornøyd med meg selv! Godt å se at det finnes folk som tar et oppgjør mot kroppspress 🙂 God sommer! Du er kjempefin!

    41. Jeg forstår hvor du vil med innlegget. Men det å skrive ting som – ” tren fordi du selv ønsker, ikke fordi samfunnet forventer”, for så å ha bikini bilder av deg selv, hvor du faktisk er sykelig overvektig, blir og veldig feil. Er du klar over hvor mange (norske) ungdom som faktisk har en reel vrangforestilling om hva en normal kropp er, og nå mener jeg ikke bare undervektige, men og ungdom som faktisk er overvektige, som faktisk tror de er normal kroppstørrelse?!

    42. Har alltid hatet å få på stranden før, har holdt meg hjemme eller drar når ingen er der, hater å gå i bikini, eller badetøy generelt.
      Men etter å ha lest dette, så fikk jeg litt bedre selv tillit til å kanskje få på stranden til sommeren og ikke bry meg om hva andre synes. Fordi det er min kropp å ikke deres.
      Tusen takk! Du er definitivt mitt nye forbilde!

    43. Kjenner jeg blir forbanna av enkelte kommentarer her! Er så mye fint som blir sagt, men alt det negative og stygge, hva er vits? Håper virkelig du ser bort ifra det fæle, og heller tar til deg positivitet fra alle snille folk her som heier på deg!
      Selv er jeg ikke den tynneste, og tenker mye på hva andre syns om meg. Jeg har vel ikke helt mestret den tankegangen du har, men det skal jeg jammen jobbe med! 😀 Blir så utrulig glad når folk tørr å snakke om detta temaet, da jeg sjøl føler dette er et sårt tema for mange.
      ville også bare si at beina dine, er så fantastisk fine! 😀

    44. Er det rart jeg kaller meg misantrop når det finnes slike folk som det er i kommentarfeltet her? Syns det er svært unødvendig å bry seg utseendet til denne jenta. Det er så lavmål som det kan få blitt. I tillegg skal man også leke kostholdseksperter og forurense kommentarfeltet enda mer. Dere er typisk slaver til hva media forteller dere.
      Dette blogginnlegget finner jeg svært viktig i den forstand at det er ei jente som kommer ut og aksepterer hvem hun er. Nå vil jeg ikke gå inn på å snakke om sunnhet og overvekt, og alt det tullet der nå. Tingen er at dere “kostholdseksperter” bidrar ikke akkurat til å hjelpe folk som ønsker å gå ned i vekt. Dere bidrar heller til å putte folk ned i søla.

    45. man får mindre blod i hjernevevet når man er overvektig, og derfor blir man desverre mindre smart. god grunn til å få en sunn kropp

    46. Hvis jeg fikk en tier for hvert blogginnlegg som handler om akkurat dette, om hvordan folk klager på dagens samfunn og hvordan folk oppmuntrer det å være overvektig, hadde jeg vært styrtrik. Dette er ikke et unikt innlegg. Det er jo selvfølgelig bra å oppmuntre folk til å bli mer selvsikre på seg selv, men å være overvektig er ikke SUNT. Det er bra å trene, og det er bra å ha en sunn livsstil. Takk for meg.

    47. Bra forbilde? Når ble det å være et forbilde det samme som å være overvektig? Er så lei av alle som poster at man skal være stolt av å være overvektig men å være undervektig er en skam. Hykleri rett og slett!
      Men altså bra for deg at du er fornøyd, jeg hadde aldri vært fornøyd med å være usunn og overvektig. Er ikke fornøyd med mine 50kg heller, men er hvertfall sunn og aktiv. Har man en sånn kropp er man rett og slett lat og for lite aktiv, selv om alle skylder på tid og gener, bullshit sier jeg, alle kan hvis man vil. Men er man fornøyd med å være overvektig be my guest men da må man ikke snakke nedlatende om tynne mennesker heller og la dem være fornøyde dem også!

    48. Jeg er en 50år gammel dame og gruer meg til å dra til Syden neste uke. Prøvde bikini idag og ble ren deppa. Så leste jeg ditt innlegg. Du er tøff og vakker og nå skal jeg vokse opp å ta fatt på sommeren med høyt hevet hodet (enn om magen henger litt)

    49. Ann helen du er så sykt tøff! Selv om man har noen ekstra kilo på kroppen, betyr ikke det at man skal bli dømt for det <3

    50. Du er fin, stå på og du er langt fra sykelig overvektig som en skriver her.
      Jeg trente selv mye fotball i den alderen og var i god form, men hadde samme valpefettet. Det forsvant av seg selv etter noen år uten å jobbe veldig mye med det annet enn å fortsette med samme treningsmengde. I mellomtiden ødela jeg mye for meg selv med jojo-slanking, fasting og annet slanke-tull.

    51. Altså, selvsagt så er det ingen som spiser sunt og trener for noen ANDRE. Ja, vi vil alle se bra ut, å det er viktig å bli sett på som fin av andre. Men det er HELT normalt, å ikke kom her å si at du virkelig ikke bryr deg om hva andre mener om deg. Jeg tror IKKE på at du ønsker å gå ned i vekt og bli sunnere KUN for din egen del, og at du ikke hadde syntes det vært LITT godt om noen andre hadde sett på deg og tenkt “wow, for en kropp!”. JA, vi burde være sunne for vår egen del, men det vil jeg si at vi er uansett om vi også tenker på hva andre mener. Jeg vil si det er ganske usunt å ikke skulle bry seg noe om hva andre også mener, da kommer man aldri til å oppnå noen ting. En motivasjon må man ha, å de aller fleste sin motivasjon til å bli en bedre versjon av seg selv er først og fremst at man skal bli lykkeligere. Og lykkeligere = at man selv er fornøyd, at selvtilliten er på plass, OG AT ANDRE LIKER DET DE SER. Det er jo DET som bygger selvtilliten vår. Jeg tror ikke at om du var det eneste mennesket på jord, så ville du fortsatt ha gått ned noen kilo og blitt sunnere. Men bortsett fra det, godt poeng! Du ser fin ut, å det finnes INGEN fasit på hvordan en sommerkropp skal være! 🙂

    52. Flere bilder takk.. *Sikle*
      Bare husk det at vi er mange menn som heller foretrekker damer med litt former slik som du har, enn de som er syltynne.

    53. Hva er riktig kropp da?har andre noe med det da?Er mange som er veldig opptatt av å vise seg fram,og hva er vitsen med det?

    54. Forfall med stolthet? Vel, hvorfor ikke. Det er bedre å erkjenne, enn å sutre og for å så ikke gidde å gjøre noe med det. Da er det bedre å vedkjenne at, hard jobb for å forme kropp, er ikke min greie – og, at man liker ulike ekstra kilo skvulpende.
      Smaken er ellers som med det meste – den er som baken.
      Derimot, er jeg sykt lei av kvinner som jubler for forfall – men, som vil steine fks. Fotballfruer og andre – fordi, de faktisk vil og faktisk får til – å skape et sunt og deilig tempel. Er sykt lei av kvinner som sutrer og klager over at de for 15 år siden var gravid – og, derfor fortsatt sliter med ekstra vekt. Er evig lei av kvinner som jubler for mangfold – kun for å slippe å jobbe med kroppen sin. Er aller mest lei av – overvektige kvinner på det generelle – som til en hver tid, for en hver pris – skal hakke og kakke på de som faktisk jobber og sliter med å få til kropp. Hvorfor er det aldri omvendt? At fitnesskvinner løper etter de overvektige med onde vonde ord? Den plagsomme biten går stort sett bare en vei. Det byr meg imot …
      Men igjen – gratulere – du er stolt og glad over deg og ditt. Intet er bedre enn den biten der.

    55. Leste en plass at det var noen som kalltes 50kg regelen. Syns ikke den er særlig ivaretatt her. Regelen er som følger, du som veien over 50kg har IKKE tillatelse til å bevege deg på stranden om sommeren. Sånne som deg er mer beregnet for å være på standen om vinteren evt en krafting regnfull dag i sommer der ingen andre er på stranden.

    56. Gleder meg til det ikke lenger er in å hylle feit damer, helst med strekkmerker, fødselsmage og appelsinhud.

    57. For et herlig innlegg! Takk for at du deler det noen kanskje tenker, men ikke sier. Jeg er helt enig i alt du skrev i dette innlegget.
      Du ser dæææven bra ut! Og en bra personlighet gjør deg enda vakrere! Stå på! ❤️

    58. Det jeg ofte savner når overvektige mennesker uttaler seg om sin kropp og sine kilo er de helsemessige FARENE ved overvekt og denne jenta er intet unntak i så måte. Hvis man tar med all overvekt, fra lett overvekt til sykelig fedme er altså halvparten av den voksne befolkningen i Norge overvektige, det er et aldeles skrekkelig tall og bak dette tallet ligger det enormt mye dårlig helse som skaper enorme problemer for den enkelte spesielt og for samfunnet generelt, og med mindre det er konkrete patologiske årsaker til overvekten (gjelder kun for et ytterst marginalt mindretall) så er overvekt ene og alene selvforskyldt for alle voksne mennesker. For barn stiller det seg annerledes all den tid de er prisgitt den maten/kostholdet de får servert hjemme, sunn eller usunn. Hva som ansees som attraktivt og pent kommer selvsagt helt an på øyet som ser og det er helt greit, men fra et helsemessig perspektiv stiller det seg altså ikke slik, her er det entydig FARLIG med for mange kilo på kroppen. Dette snakker overvektige mennesker som uttaler seg på blogger og i andre offentlige medier lite om, enda det var dette de burde bekymre seg for dersom de vil unngå å bli en helsemessig byrde for seg selv og ikke minst for samfunnet.

    59. Wow.. Tusen takk.
      Er så lei av at folk sier at noen ekstra kilo på kroppen er helsefarlig så det bør ikke bli akseptert. Men noen kilo under er jo for faen like ille.
      Uansett tusen takk for at du skrev dette og ikke minst la ut bilde! Fantastisk, både deg og kroppen din

    60. 2015 – året hvor alle skal hylles, til tross for overdreven usunnhet. Du har rett i at det ikke er noen fasit på hva som er “sommerkroppen”, men jeg tror nok majoriteten, som meg, heller setter pris på en sunn og slank kropp. Ikke den som er avbildet øverst.

    61. Jeg er feit mannlig tysker med ølmage, masse hår overalt, skitten bart og thaihorelukt nedentil. Når skal min livsstil hylles offentlig?

    62. Det er bra og er helt enig at folk skal være fornøyd med seg selv, men!
      Kropps-fasong og “beinbygning” er ingen unnskyldning til å være overvektig. “Skulle ønske”, det er ingen umulighet å få bort dem, hvis du bare gjør istedenfor å “ønske”.
      Spis hva dere vil, gjør hva dere vill, men ikke glorifiser en usunn kropp og dårlig livsstil. Å motivere andre til dette er som å motivere barna deres til å la være å gjøre det bra på skolen.
      Når 20% av norge er overvektige er det ikke rart at mange støtter opp mot denne type glorifisering.

    63. Det er faktisk en fasit til en viss grad. Selvfølgelig skal du få lov til å se ut hvordan du vil, selv er jeg relativt liten og lubben, men det er biologisk fastsatt at man skal gå etter den sterkeste. Det er menneskets natur, og derfor er “fasiten” å se sterk og sunn ut.
      Ikke misforstå, men jeg er bare lei av at alle klager på dette hele tiden. Hvis du mener at sommerkroppen er noe vås et det helt greit, men du trenger ikke å klage på at andre har dedikert seg til å se sunn og sterk ut.
      Mine venner mobber meg vennskapelig om å være feit, noe jeg erkjenner at jeg er til en viss grad.
      Bryr meg ikke nevneverdig, men jeg trener fem ganger i uka.
      Enten så gir du faen, eller så får du komme deg ut av sofaen og gå og trene. Ikke klag på Internett. setter dere i samme bås som de som klager på dårlig karakterer på skolen når de ikke gidder å gjøre en innsats eller ikke har viljen.
      Mvh en litt lubben gutt

    64. Jeg stiller ikke spørsmål til om dette er fint eller ikke, men hvorvidt dette er bra for helsa. Hvordan folk ser ut på stranden får være deres sak, men jeg håper da uansett at de som er overvektige tenker på om de kanskje kan gjøre noen bedre valg i hverdagen slik at de unngår å utvikle sykdommer som følge av fedme.
      Å være slank er forbundet med å være sunn. Sunn kropp betyr bedre sjanse for forplantning og overlevelse. Derfor vil det alltid være slank som er idealet. Slik er naturen. Ikke bare fordi det er fint, men fordi det er et tegn på sunnhet!
      Men så lenge DU vet at du tar vare på deg selv, og kan gå på stranda med selvtillit enten du veier mer eller mindre enn gjennomsnittet, så er det da ingenting som er bedre og vakrere enn det!

    65. Herregud, så utrolig tøft av deg! Jeg hadde aldri turt å legge ut bilde av meg selv i bikini, så utrolig mye ros til deg <3 Du er vakker akkurat som du er, og synes du er helt fantastisk som viser kroppspressjævlene hva du synes om dem! For det er virkelig noe dritt... Mange er så usikre på seg selv pga media og andre ting. Alt dette påvirker oss på feil måte. Alt skal være så smalt som mulig, men rumpa og puppene ska være stort. Det er jo fåtallet som har sånn kropp?!? det er jo ikke da rett å si at det er sånn man skal se ut, når faktisk flertallet har litt ekstra kjøtt på kroppen! Og det er sånn det skal være!! FOLK ER FORSKJELLIG OG TAKK GUD FOR DET! du er utrolig nydelig og håper du kommer på førsteplass med bloggen!!
      åååå, skulle ønske jeg kunne møte deg.... <3

    66. Er det ikke bra at kroppene våre kommer i forskjellige str ?? Tenk så utrolig kjedelig om vi alle var like! ?
      Vær stolt av kroppen din og deg selv, er ingen andre som er deg !!!

    67. Du er flott . Akkurat som en kvinne skal være . Hadde jeg vært noe yngre ville jeg latt telegon-nummeret følge innlegget .
      Du er et godt syn for såre øyne .
      For en utrolig flott dame du er .

    68. Jeg ser det er veldig mange som skriver “Du er tøff som legger ut dette” osv, og synes det er ganske trist at det har blitt sånn. Man skal ikke trenge å være “tøff” for å legge ut bilde av seg selv når man har noen ekstra Kilo! Nå har det desverre blitt sånn at det er galt å legge ut bilde uansett hvordan man ser ut. Er man tynn, så skryter man av seg selv (og hvorfor skal ikke det være lov egentlig?) og er man litt kraftigere, så er man enten helt fantastisk modig, eller så er det feil, fordi hallo, andre kan jo føle seg ukomfortable når de ser et tykt menneske. Jeg synes begge deler er helt absurd. Kropp er kropp. Vi lever i 2015, og burde faktisk begynne å innse at alle er forskjellige, og alt er like vakkert. Tynn eller tykk, alle kropper er faktisk fantastiske på hver sin måte. Men jeg vil også si, at i dag, i dagens samfunn, er du modig som legger ut et bilde som dette. Jeg ser hvertfall INGENTING galt med verken kroppen din, eller at du legger ut dette bilde! Forbilde så absolutt!
      Hilsen en som er veldig frustrert over dagens samfunn, og over hvor idiotisk viktig kropp har blitt.

    69. Dere som kritiserer her – jeg ser faktisk ikke et eneste sted der Ann Helen har sagt at hun hyller “forfall” eller en usunn livsstil. Hun skriver også at hun ønsker å bli en sterkere og sunnere versjon av seg selv. Skal hun holde seg inne og/eller være fullt påkledd inntil så skjer, da? Det er dessuten fullt mulig å være sunn og i god form selv om man er litt rund i kantene. Jeg er f.eks. sikkert 10 kg overvektig i forhold til “idealvekt”, men jeg røyker ikke, drikker lite alkohol og spiser sunt, og har ingen problemer med å f.eks. jogge 10 km. Er jeg da likevel usunn fordi jeg veier for mye?

    70. Fasinerende hvor mange som mener å ha fasiten på hvordan en sunn kropp (skal) ser ut. Eller som tror de kan SE utenpå om en kropp er sunn, frisk og sterk basert på utseendet. Og da er den minste lille brett det samme som infarkt i morra.
      Fedme i det omfanget mange gneller om (ja, GNELLER om) er et strukturellt problem. Og det er bare for å kunne ta ut eget søppel på andre at de slenger rundt seg med hvor lett det er å gjøre noe med det.
      De som skulle hatt pisk er myndigheter som legger vekk, bort, ned, muligeten til kortreist, billig og sunn mat. Som lar matsjappene ha monopol, som lar store selskaper koke grisefor og selge det til folk!
      Det er oss alle sammen som ikke tar tida vår tilbake, og lar disse profittfantastene tjene på å skade oss.
      Mens de som ikke greier å holde vekta, de får svi for alt sammen.

    71. Digg å se at det finnes vettuge folk i Hønefoss også, nå kan jeg trygt gå på stranden i år, haha 😀

    72. Feite damer vil leve kortere og det nekter de å innrømme selv men det er jo bra for samfunnet og å bli kvitt oveflødig flesk.
      Hvis den feite dama hadde vist litt selvrespekt og slanket seg noen kilo og hjertet hadde orket å leve lengre og det er bra for helsen også i det lange løp. Fete damer har en total ignoranse for sin egen vekt. Det er typisk psykisk problem for fete damer og aldri ville innrømme at de har et problem.

    73. Det er da ikke helt bra å gå rundt og vise og være “stolt” av kroppen sin hvis man er overvektig. Man kan være stolt hvis man tar “grep” for å få kroppen i ballanse både når det gjelder vekt og mosjon.
      Jeg ser ennå for med mannen på nesten et halvt tonn som ikke hadde vært oppe av sengen sin på 2 år. Også han var stolt over kroppen sin, tro det den som vil…

    74. Klart at en bola helsestudiokropp med implater her og der er mye sunnere enn en deilig rund kaloriklump 😉

    75. SYnes det er rart alle de bombastiske kommentarene om at overvektige lever kortere. I min familie er mange overvektige og de overvektige har alle blitt over 85 år.Min mor var alltid slank og er den som var yngst når hun døde. Jeg er selv overvektig, men veldig sprek,og svært sjelden syk.Og komme her og si at overvektige er late, er rett og slett frekt og helt feil.Er absolutt ikke lat. Trener og jobber fullt i en fysisk krevende jobb. Kjenner mange slanke som er late.Men sitter ikke her og rakker ned på slanke mennesker.Synes alle kan være flotte, både tynne,slanke og overvektige.

    76. “Overvektige” lever lenger enn de med “normal” vekt. Har du en BMI mellom 25 og 29,9 blir du ansett som overvektig, men lever i snitt lenger enn de såkalte normalvektige. Dette kalles fedmeparadokset, og leger og forskere klarer ikke å forklare hvorfor det er slik.
      Derfor burde det som i dag kalles normalvektig heller kalles lett undervektig, så kan vi lett overvektige bli “normale” 🙂

    77. Hei utrolig tøft gjort av deg har litt på kroppen selv og man skal være fornøyd med det man har og andre burde tenke på personlighet ikke bare på utseende

    78. Kjempeflott jente!! Godt å se en helt vanlig kropp, uten silikon, Botox og all slags dritt.
      Riktige mannfolk vil ha ekte vare, det er det indre som teller, ikke hvordan man ser ut..
      Heia heia!!!

    79. Nydelig bilde, kunne spist det opp..deg og…glem haterne , alt de har hatt av dame , er frøken høyre…

    80. Utrolig godt med noen som kan vise fram en mer normal kropp! Kroppsidealet nå er helt urimelig og den driver alt for mange til ekstreme duetter og treningsplaner. Verden trenger fler som deg! Takk for at du postet dette innlegget 🙂

    81. Hei! 🙂 Jeg skal kanskje begynne på Hønefoss Videregående. Har du gått der eller kjenner noen som har gått der? Siden jeg har hørt masse dårlige rykter om den skolen og er blitt veldig nervøs på grunn av det.. :O Jeg skal kanskje begynne på Barn og Ungdom 🙂
      Håper du kan svare på dette 🙂 Kjenner ingen som går der, og du virker som om du er ærlig og hyggelig til å svare på dette 🙂
      PS veldig bra blogg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg